גם Arm מצטרפת לחגיגת ה-AI

11 פברואר, 2024

מנייתה של החברה זינקה ב-60% לאחר דו"ח רבעוני ותחזית טובים מהמצופה. למרות מומחיותה בתחום ה-CPU, החברה מדווחת כי תנופת ה-AI מגבירה גם את הביקוש למוצריה

מנייתה של Arm השלימה בשבוע שעבר זינוק חד של כ-60%, וזאת על רקע פרסום הדו"ח הרבעוני. הכנסות החברה לרבעון הרביעי של 2023 הסתכמו ב-824 מיליון דולר, מעל לטווח העליון של תחזית החברה וגידול של 14% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

ברבעון הבא צופה Arm הכנסות של כ-850-900 מיליון דולר. תחזית זו גבוהה ביותר מ-95 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת, ובעקבות כך העלתה החברה גם את תחזית ההכנסות לשנת 2024 הפיסקאלית (שמסתיימת בסוף חודש מרץ) ל-3.205 מיליארד דולר, גבוה בכ-160 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת.

עם זאת, הזינוק החריג בערך המניה נובע בעיקר מהגורם שעומד מאחורי המומנטום העסקי: AI. חרף העובדה כי Arm מספקת קניין רוחני בעיקר למעבדי CPU (ופחות למעבדי GPU), בחברה מדגישים כי תנופת ה-AI מגבירה את הביקוש גם לטכנולוגיה שלה, שמהווה בסיס למערכות תומכות AI כמו שבבים מאיצי AI, מעבדי מידע (NPU) שמייעלים את עיבוד המידע במחשוב ענן, ואביזרי-קצה כמו סמרטפונים, שכוללים כיום יכולות עיבוד AI. "הביקוש לטכנולוגיה שלנו נותר גבוה בעקבות הצורך של לקוחותינו בגישה למעבדי CPU שתומכים ומאיצים AI," אמר מנכ"ל Arm רנה האס.

הכנסותיה של Arm מתבססות על מכירת רישיונות לשימוש בארכיטקטורות העיבוד שלה, וכן מתמלוגים עבור כל שבב שכולל את ה-IP שלה. האסטרטגיה של החברה היא לקדם את מודל הרישיונות, שמייצר לה הכנסות גבוהות יותר. ברבעון האחרון, הכנסותיה מתמלוגים  עלו ב-11% ל-470 מיליון דולר, בעיקר הודות לשיפור בשוק הסמרטפונים, ואילו הכנסותיה ממכירת רישיונות עמדו על 354 מיליון דולר. ב-Arm מדווחים על אימוץ גובר של ארכיטקטורת v9, שהחברה השיקה ב-2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: ARM