מערכת ניהול התחבורה של NoTraffic הוכרה כפטנט בארה"ב

15 פברואר, 2024

הפטנט ניתן עבור השילוב בין תקשורת V2X לחיישנים אחרים, המייצר כיסוי של כלל משתמשי הדרך. באחרונה הכריז משרד התחבורה האמריקאי כי בכוונתו לפרוס V2X בכמחצית מהצמתים המרומזרים

חברת NoTraffic הישראליתדיווחה כי משרד הפטנטים של ארצות הברית (USPTO) אישר לרשום את מערכת ניהול התחבורה שפיתחה כפטנט מסחרי. הפטנט ניתן לנו-טראפיק בגין העובדה כי המערכת שלה משלבת באופן ייחודי בין תקשורת בין כלי-רכב (V2X) לבין מידע הנקלט בחיישנים. השילוב הזה מסייע להשיג, בצמתים שבהם מותקנת המערכת, כיסוי מלא על כלל משתמשי הדרך, הן כלי-רכב מקושרים, והן "משתמשי דרך פגיעים" כדוגמת הולכי רגל ורוכבי אופניים, הנקלטים באמצעות חיישנים כמו מצלמות, מכ"ם וכן תשדורות סלולאריות.

אישור הפטנט הוא בעל חשיבות מסחרית אסטרטגית, מאחר שהוא יקשה על חברות מתחרות לשווק מערכות טכנולוגיות בעלות קונספט דומה. אישור הפטנט גם מגיע בנקודת זמן משמעותית בשוק האמריקאי, וזאת לאחר שמשרד התחבורה האמריקאי הכריז לא מכבר שבכוונתו לפרוס טכנולוגיית V2X בכ-25% מהצמתים המרומזרים בערים המרכזיים בארצות הברית תוך שנתיים, ובכמחצית הצמתים תוך 4 שנים.

נו-טראפיק פעילה מאוד בארצות הברית, והיא משתפת פעולה עם כ-100 מחלקות תחבורה בערים ומחוזות שונים בשש מדינות, ובהן קליפורניה, אריזונה, פנסילבניה, טקסס ועוד.

מערכת הפעלה דיגיטלית לתחבורה העירונית

נו-טראפיק הוקמה ב-2017 על-ידי המנכ"ל טל קרייזלר, ועל-ידי אוריאל כץ ואור סלע, ופיתחה פלטפורמה הכוללת חיישני מצלמה ומכ"ם ורכיבי תקשורת V2X, האוספים בזמן אמת נתונים חיים על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בכל צומת כדי לסייע לגופים מוניציפאליים לנהל בצורה חכמה ויעילה יותר את תזמון הרמזורים במטרה להפחית עומסי תנועה ופקקים.

באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית, חיישני המערכת יודעים לסווג את משתמשי הדרך לקטגוריות השונות כגון מכוניות, אוטובוסים, רוכבי אופניים, אופנועים והולכי רגל, לעקוב אחר תנועתם ולחשב את זמני ההגעה המשוערים של כל אחד ואחד מהם אל הצומת. על סמך שקלול הנתונים, המערכת יודעת לתזמן באופן האופטימאלי את תחלופת הרמזור בצומת, וגם לסנכרן בין כל הצמתים המקושרים במטרה להבטיח זרימת תנועה מיטבית. המערכת מאפשרת להגדיר נהלים כדוגמת פינוי דרך לרכבי חירום ותעדוף לתחבורה ציבורית.

לצד ניהול חכם של תחבורה, הפלטפורמה של נו-טראפיק גם משמשת כדי לשדר באופן אלחוטי מידע בטיחותי בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות באמצעות תקשורת V2X. נו-טראפיק מגדירה את המערכת שלה "מערכת הפעלה לתחבורה חכמה", מאחר שהיא מאפשרת לפתח, על בסיס הדאטה שהיא מייצרת, אפליקציות של תחבורה חכמה, במתכונת של חנות אפליקציות.

לנו-טראפיק שותפויות אסטרטגיות עם חברות טכנולוגיה ותשתית ובהן AT&T, Qualcomm, Rogers communications  ו-NVIDIA. בנוסף, החברה נבחרה על ידי מגזין TIME לאחת מ-100 החברות המשפיעות בעולם לשנת 2022. בחודש יוני 2023 השלימה גיוס של 50 מיליון דולר, ובסך הכול גייסה 75.5 מיליון דולר מאז הקמתה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: NoTraffic