אמיר ציוני יחליף את שיבי דקל בתפקיד מנכ"ל טלסיס

19 פברואר, 2024

ציוני מגיע מ-TI ישראל שבה ניהל בשנים האחרונות את חטיבת הרכב. ייכנס לתפקיד ב-1 במאי 2024. דקל פורש לאחר 24 שנים בחברת טלסיס, מתוכן כ-10 שנים בתפקיד המנכ"ל

בתמונה למעלה מימין לשמאל: שיבי דקל ואמיר ציוני

חברת טלסיס (Telsys) הודיעה שאמיר ציוני, המשמש כעת כמנהל לקוחות בכיר במשרד המכירות של חברת טקסס אינסטרומנטס ישראל (Texas Instruments), ייכנס ב-1 למאי 2024 לתפקיד מנכ"ל החברה, במקומו של שיבי דקל אשר ניהל את טלסיס ב-10 השנים האחרונות. אמיר מכיר היטב את טלסיס: לפני שהצטרף ל-TI בשנת 2018, הוא עבר כ-12 שנים בחברת טלסיס והיה אחראי לקו מוצרי TI. בחברת TI ישראל הוא ניהל את קבוצת פתרונות הרכב ועבד מול חברות מקומיות וחברות גלובליות.

במקביל, מונה יובל גרמה לתפקיד מנהל שיווק וטכנולוגיות של החברה. לפני-כן שימש כמנהל מחלקת מערכות משובצות (Embedded). שיבי דקל פורש להגשמת חלומות אישיים לאחר 24 שנים בחברת טלסיס. הוא הצטרף אליה בשנת 2000 כמהנדס תמיכה למוצרי TI ומילא סדרה של תפקידים בכירים עד למינויו כמנכ"ל החברה בינואר 2014. בשנים האחרונות התמודדה טלסיס עם מספר משברים, שהגדול שבהם היתה החלטתה של חברת TI לשנות את מודל המכירות שלה בשנת 2020, ולהפסיק לעבוד עם רוב המפיצים בעולם (מלבד ארו בחלק מהמוצרים).

ההיערכות החדשה של טלסיס

חברת טקסס אינסטרומנטס היתה אחראית לרוב מכירות חטיבת השיווק והפצת הרכיבים של טלסיס, שהסתכמו בשנת 2019 בכ-159 מיליון שקל. כדי להתמודד עם החלטת TI, בנתה חטיבת ההפצה מנועי צמיחה חדשים המבוססים על נציגות ותמיכה בישראל של חברות חדשות, בהן: NXP, רנסאס ו-u-Blox, ושיווק חברות כמן Molex ו-Lattice. במקביל, החברה שינתה את תמהיל הפעילות שלה באמצעות רכישה הדרגתית של הבעלות על חברת ואריסייט (Variscite) והפיכתה לחברה בבעלות מלאה (100%) של טלסיס. התהליך הזה נמצא כעת בשלביו האחרונים: טלסיס מחזיקה כיום בכ-72% ממניות ואריסייט, וממתינה לאישור אסיפת בעלי המניות לרכוש את שאר המניות.

בתשעת החודשים הראשונים של 2023 צמחו מכירות טלסיס בכ-40% והסתכמו בכ-415 מיליון שקל. מכירות מגזר ההפצה הסתכמו בכ-114 מיליון שקל ומכירות מגזר ה-SoM ׁ(ואריסייט) הסתכמו בכ-301 מיליון שקל. החברה הסבירה שבתקופה הזאת גם חלה עלייה בביקוש וגם השתחרר המחסור שנוצר בתקופת הקורונה, והרכיבים התחילו להגיע לשוק. טלסיס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-1.7 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: טלסיס