מניית סולאראדג' שוב צוללת לאחר תחזית מאכזבת

21 פברואר, 2024

החברה צופה הכנסות של 175-215 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון. להערכתה, המלאים יתנרמלו לקראת סוף השנה והכנסותיה יחזרו לרמה של 600-650 מיליון דולר. השוק הסולארי האירופי בנסיגה חדה

הכנסותיה של סולאראדג' (SolarEdge) ברבעון הרביעי של 2023 הסתכמו ב-316 מיליון דולר, ירידה של 56% בהשוואה לרבעון השלישי וירידה של 65% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022 – כך לפי הדו"ח הכספי שפרסמה הלילה. בשורה התחתונה, החברה סיימה את הרבעון האחרון של השנה עם הפסד נקי של 162.4 מיליון דולר (GAAP) ושל 52.5 מיליון דולר (Non-GAAP). סולאראדג' פרסמה תחזית הכנסות נמוכה לרבעון הראשון, בטווח של 175-215 מיליון דולר, וכתוצאה מכך יורדת מנייתה – שדווקא היתה במסלול התאוששות בשבועיים האחרונים – בשיעור דו-ספרתי במסחר המקדים בוול-סטריט.

לדברי סולאראדג', היא שלחה ברבעון האחרון מוצרים בהיקף הנמוך ב-200 מיליון דולר מרמת ביקושי הקצה, וצפויה גם ברבעון הראשון לשלוח מוצרים בהיקף הנמוך ב-250-300 מיליון דולר מביקושי הקצה, וזאת כחלק מתהליך נרמול המלאים. עם זאת, עם הצפי להתנרמלות המלאים לאורך השנה, החברה צופה כי במחצית השנייה של השנה יחזרו הכנסותיה לרמה רבעונית של 600-650 מיליון דולר. גם נתון זה נמוך מקצב ההכנסות הרבעוני של החברה בשנים האחרונות.

בשנת 2023 כולה עמדו הכנסותיה של סולאראדג' על 3 מיליארד דולר, המבטאות ירידה של כ-4% בהשוואה לשנת 2022. במונחי GAAP, שנת 2023 הסתיימה בהפסד נקי של 34.3 מיליון דולר, אך במונחי Non-GAAP רשמה החברה רווח נקי של 248.4 מיליון דולר. עוד הודיעה סולאראדג' כי תחל עד סוף הרבעון בתוכנית לרכישת מניות, שהיקפה הכולל יעמוד על 300 מיליון דולר, וזאת בניסיון לאושש את המניה.

מניית סולאראדג' בנסד"ק במחצית השנה האחרונה. מקור: yahoo finance
מניית סולאראדג' בנסד"ק במחצית השנה האחרונה. מקור: yahoo finance

השוק שבו חוותה סולאראדג' את הירידה החדה ביותר הוא אירופה, שוק היעד העיקרי של החברה שחלקו בתמהיל ההכנסותיה הלך וגדל בשנים האחרונות והיה אחראי בשלב מסוים ליותר ממחצית מהכנסותיה. מלבד המלאים העודפים בערוצי ההפצה, הפעילות העסקית בשוק האירופי הוכבדה על רקע הריבית הגבוהה, מזג האוויר החורפי שהקדים השנה, וכן אי-ודאות באשר למדיניות ממשלתית בנוגע לתמריצים לשוק הסולארי במדינות כמו אוסטריה והולנד.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: סולאראדג'