Nidec תפתח את המנוע של AIR ONE

22 פברואר, 2024

Nidec היפנית היא יצרנית מנועים ותיקה ומוכרת. המנוע מיועד לאפשר לכלי התעופה האישי של AIR לטוס 100 מייל בטעינה אחת

יצרנית המנועים היפנית Nidec Motors תפתח עבור חברת AIR הישראלית את המנוע החשמלי למודל המסחרי של כלי התעופה האישי שלה, Air ONE. המנוע מיועד לספק ל-AIR ONE, הכולל שני מושבים והוא בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL), טווח טיסה של 100 מייל בטעינה מלאה אחת של הסוללה. פרויקט הפיתוח המשותף ממומן על ידי קרן BIRD.

Nidec, שהוקמה ב-1973, היא אחת מיצרניות המנועים הוותיקות והמוכרות. היא מתמחה בפיתוח וייצור של מנועים מדויקים, מנועים למכשירים וכן מנועים לעולמות התעשייה והרכב. החברה מעסיקה כ-100 אלף עובדים והכנסותיה ב-2023 הסתכמו ב-16.9 מיליארד דולר.

לטוס בבוקר למשרד

פלטפורמת AIR ONE שפיתחה החברה משתייכת לקטגוריה של כלים תעופתיים חשמליים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL). המערכת מבוססת על שימוש בארבעה מדחפים כפולים במתכונת של רחפן, ובכנפי עילוי קצרות לצורך שיוט במצב תעופה אופקית. הכלי מיועד לשימוש אישי ושוקל כ-970 ק"ג. בהתאם, הוא יכול לשאת עד שני נוסעים (או משקל כולל של 250 ק"ג) למרחקים קצרים של עד כ-180 ק"מ ולשייט באוויר במהירות מקסימלית של עד 250 קמ"ש. הוא מיועד לשימוש ככלי תחבורה אישי בדומה לשימוש במכונית, למשל לצורך נסיעה מהבית לעבודה, מעל הפקקים שבכבישים. בהתאם, הוא מופיע בגודל המאפשר לאחסן אותו במוסך הביתי או במגרש חנייה. על-פי הערכות של החברה, הפוטנציאל בשוק האמריקאי צפוי להסתכם בכ-15,000 כלים בשנה.

בחודש דצמבר הודיעה AIR כי החלה לשתף פעולה עם חיל האוויר האמריקאי, וזאת במסגרת תוכנית החדשנות AFWERX של חיל האוויר, שמטרתה לקדם שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות אזרחיות. AIR צלחה את שלבי הבדיקה הראשונים של מסלול בשם Agility Prime, שמתמקד בתחום התחבורה האווירית, וכעת נחתם הסכם רשמי בין החברה לבין AFWERX כדי לקדם את שיתוף הפעולה באופן מעשי. בעקבות כך, AIR בוחנת מספר אתרים בארצות הברית שיהוו את בסיס פעילותה במדינה. כמו כן, טיסות המבחן שתבצע AIR יספקו לחיל האוויר נתונים כדי לבחון את השימוש בכלי התעופה לצרכים לוגיסטיים של החיל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: AIR , Nidec , קרן בירד