האירופים חוששים מעסקת המיזוג קואלקום-אוטוטוקס

6 מרץ, 2024

עסקת המיזוג מתעכבת לאחר שבריטניה והאיחוד האירופי החליטו לחקור את השלכותיה. קיסייט הכריזה על השלמת בדיקת Sidelink של שבב אוטוטוקס, המאפשר תקשורת 5G ישירה ללא רשת סלולרית

עיסקת המכירה של חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר לחברת קואלקום (Qualcomm) נתקלת במחסום רגולטורי באירופה, ועדיין לא ברור מתי וכיצד הוא יוסר. אוטוטוקס נחשבת לחלוצה ולאחת מהחברות המובילות בתחום שבבי ה-V2X (תקשורת בין כלי רכב ובין תשתיות הדרך). המתחרה המרכזית שלה היא קואלקום (Qualcomm), אשר הגדירה את הרכב כתחום אסטרטגי. אוטוטוקס היא מהחברות היחידות בעולם שהצליחו לשלב בשבב V2X יחיד גם את טכנולוגיית התקשורת הייעודית DSRC, וגם את טכנולוגיית C-V2X אשר גובשה ביוזמת קואלקום וכוללת מרכיבים שהובאו מתחום התקשורת הסלולרית.

היחסים בין שתי החברות נמצאים היום בשלב של חוסר ודאות: במאי 2023 הכריזה קואלקום על חתימת הסכם לרכישת אוטוטוקס (ככל הנראה תמורת 350-400 מיליון דולר), אולם האישורים הרגולטוריים מתעכבים. באוגוסט 2023 הודיעה הנציבות האירופית שהיא תחקור את העיסקה, לאחר שקיבלה תלונות מ-15 מדינות אשר טענו כי מדובר בשתי הספקיות המרכזיות של שבבי V2X לתעשיית הרכב האירופית, ולכן העיסקה תייצר מונופול ותפגע בכושר התחרות של אירופה.

בסוף ספטמבר 2023 הודיעה גם רשות התחרות בבריטניה (Competition and Markets Authority) שהיא החליטה לחקור את העיסקה. לפני פחות משבועיים היא דיווחה על פתיחת החקירה וביקשה לקבל הערות על משמעות העיסקה. כעת נמצאות קואלקום ואוטוטוקס בשלבי המתנה: רשות התחרות הבריטית תודיע ב-24 באפריל 2024 האם היא מבטלת את החקירה או מעמיקה אותה. במקביל, עדיין אין אינדיקציה מהו לוח הזמנים של החקירה המתבצעת על-ידי הנציבות האירופית.

קיסייט הסמיכה את ערוץ 5G Sidelink של אוטוטוקס

בתוך כך, אוטוטוקס נערכת להשקת שבב הדור השלישי שלה. חברת קיסייט (Keysight) הודיעה לאחרונה שהיא השלימה סדרת בדיקות הסמכה שבוצעו בשיתוף פעולה עם אוטוטוקס לשבב ה-V2X מדגם TEKTON3 SoC, אשר וידאו את עמידתו בתקן התקשורת הישירה (Sidelink) של מערכות תקשורת בתקן 3GPP 5G סעיף 16. ערוץ Sidelink נחשב למרכיב מרכזי של חזון תקן 5G הקורא לתקשורת בין כל האבזרים, מכיוון שהוא מאפשר למכשירים ניידים להתקשר ישירות האחד עם השני.

כיום מתבצעת התקשורת של אבזרים ניידים דרך הרשת הסלולרית: הם מתחברים אל הרשת ומשדרים אליה מידע או מקבלים ממנה את המידע. ערוץ Sidelink מאפשר לאבזרים סמוכים לתקשר ישירות אחד עם השני – אפילו בלא נוכחותה של הרשת. לערוץ הזה יש חשיבות מיוחדת עבור הדור הבא של יישומי V2X (תקשורת בין כלי רכב ובין תשתיות הדרך) אשר קיבל את הכינוי Day 2. כיום מערכות ה-V2X משדרות מידע בסיסי על מיקומו וכיוון תנועתו של הרכב ועל-ידי כך יכולות להתריע על סיכון לתאונה.

במערכות  Day 2 המכוניות יוכלו לשתף מידע המגיע מהחיישנים שלהן, כמו למשל תמונות ממצלמות הרכב, מהמכ"ם או מחיישני LiDAR. הדבר הזה יתבצע באמצעות ערוץ ה-Sidelink ולא באמצעות הרשת הסלולרית. בדיקות ההסמכה בוצעו באמצעות חבילת PathWave X-Series for 5G NR V2X, שהורצה באמצעות נתח Keysight MXA, ומחוללי האותות PathWave Signal Generation for 5G NR V2X אשר הופקו באמצעות Keysight EXG. עמוס פרוינד, סגן נשיא למו"פ באוטוטוקס, אמר שהעבודה המשותפת עם קיסייט איפשרה לחברה לוודא את תקינות מערכי התקשורת בשבב הדור השלישי של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , קיסייט