סטרטסיס מגבירה את אסטרטגיית הייצור המיידי בשוק הרכב

9 מרץ, 2024

טויוטה רכשה את מדפסת תעשייתית, מרצדס, מזראטי ופולקסוואגן מדפיסות חלקים לפנים הרכב בפולי-ג'ט, חומר חדש בתקן SAE להדפסה ב-DLP. "מגדילים יישומי ייצור סדרתי לשוק הרכב"

[בתמונה למעלה: מדפסת ה-F3300 החדשה של סטרטסיס]

יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) דיווחה השבוע (ה') על הכנסות של 156.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 1.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי, במונחי Non-GAAP, של 1.5 מיליון דולר, והפסד נקי של 15 מיליון דולר במונחי GAAP.

בשנת 2023 כולה רשמה סטרטסיס הכנסות של 627.6 מיליון דולר, עלייה קלה של 1.3% בהשוואה ל-2022. למרות הגידול המזערי, בחברה הביעו שביעות רצון מהתוצאות וזאת לאור הירידה בהיקף ההשקעות שהקצו חברות ב-2022 לרכישת ציוד (Capex).

ההפסד הנקי השנתי (GAAP) הסתכם ב-123.1 מיליון דולר. ב-2024 צופה סטרטסיס הכנסות של 630-645 מיליון דולר, וצמצום של ההפסד הנקי GAAP ל-88 מיליון דולר.

34% מהכנסות החברה ב-2023 הגיעו משימוש במדפסות החברה לצרכי ייצור סדרתי, לעומת 32.5% ב-2022. המעבר לשימוש במדפסות לצורך ייצור הוא המפתח העיקרי שהגדירה החברה להאצת הצמיחה ושיפור הרווחיות. הדבר גם בא לידי ביטוי בהכנסות שיא שרשמה החברה ברבעון הרביעי ממכירת חומרי הדפסה – 63 מיליון דולר, גידול של 11.7% בהשוואה לרבעון המקביל. "זו עדות לשימוש הגובר שעושים במדפסות שלנו," ציין מנכ"ל החברה, ד"ר יואב זייף, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח.

הגדלת ההכנסות מתוכנה

שניים מהשווקים העיקריים שבהם מתמקדת החברה הם שוק הרכב והשוק הדנטלי. סטרטסיס השיקה לא מכבר מדפסת תעשייתית חדשה, F3300, הפועלת בשיטת FDM. הלקוחה הראשונה שעליה דיווחה החברה בחודש נובמבר היא טויוטה, שמשתמשת בה להדפסת אבות-טיפוס וכתומכת ייצור, ובחברה מצפים לדווח בתקופה הקרובה על לקוחות נוספים. סטרטסיס דיווחה כי גם דיימלר ומקלרן עושות שימוש במדפסות שלה.

עוד בשוק הרכב, סטרטסיס מדווחת על יצרניות רכב, ובהן מרצדס, פולקסוואגן, סטלנטיס ומזראטי, שעושות שימוש במדפסות הפולי-ג'ט של החברה לצורך ייצור חלקים לפנים הרכב. החברה גם השיקה חומר חדש, Somos WeatherX 100, המיועדת למדפסת DLP של החברה ועומד בתקני SAE של תעשיית הרכב. "אנחנו בדרך להציג עוד יישומי ייצור סדרתי לשוק הרכב." עוד דיווחה החברה כי בכוונתה להשיק ב-2025 גרסה חדשה ומותאמת לייצור של מדפסת ה-NEO, הפועלת בשיטת סטריאו-ליתוגרפיה.

לצד הגדלת ההכנסות החוזרות מחומרי הדפסה, בסטרטסיס רוצים להגביר את ההכנסות משימוש בתוכנת הדגל של החברה, GrabCAD, שמתממשקת עם חלק ממדפסות החברה ומאפשרת למשתמשים לעצב את האובייקטים ולנהל בצורה יעילה את ההדפסה. כ-40 אלף לקוחות משתמשים בתוכנה, ובסטרטסיס מתכוונים להשיק יישומים חדשים בתשלום. "יש לנו תוכנית ארוכת טווח להניב הכנסות ממוצרי התוכנה שלנו באמצעות השקה של יישומים ומוצרים בעלי ערך לפלטפורמת GrabCAD", אמר זייף בשיחה.

באשר לשוק הדנטלי, זייף ציין כי תחום זה, שבו נעשה שימוש במדפסות לצורך הדפסה של תותבות ושתלים מותאמים אישית, הוא אחד הגורמים המרכזיים שתורמים לגידול בהכנסות ממכירת חומרי הדפסה. "השוק הדנטלי ממשיך להיות אפיקי הצמיחה הגדולים והמלהיבים ביותר עבור תעשיית ההדפסה בתלת-מימד ועבור סטרטסיס בפרט."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: יואב זייף , סטרטסיס