אורביט נכנסת לתחום היבשתי: חשפה מסופים לווייניים לרק"ם

12 מרץ, 2024

מתרחבת משוקי התקשורת הימית והמוטסת אל השוק הצבאי היבשתי. מאז מתקפת החמאס עלתה מניית החברה בתל אביב בכ-50%. הזמנות חדשות בהיקף של כ-36.7 מיליון דולר

חברת אורביט מנתניה (Orbit) חשפה מסופי תקשורת לוויינית המיועדים לשימוש בכלי רכב משוריינים יבשתיים הנמצאים בתנועה. מסופי MPT-30/46 החדשים מיועדים לשימוש בכלי-רכב קרביים מסוגים שונים, החל מטנקים ונגמ"שים וכלה בכלי-רכב קטנים יותר, כמו טרקטורונים. הם מספקים יכולת הורדת מידע בקצב של עד 126Mbps והעלאת מידע בקצב של עד 29Mbps, המבטיחים יכולת שידור וקליטת וידאו באופן חלק, הנחשבת ליכולת קריטית בשדה הקרב המודרני.

המסופים החדשים מיועדים לעמוד גם בדרישות תקשורת עתידיות, ולכן הם  תומכים במערכי לוויינים שונים: בגובה נמוך (LEO), בגובה בינוני (MEO), בלוויינים גאוסטציונריים גבוהים מאוד (GEO) ובלוויינים הנעים במסלול אליפטי חזק (HEO), ויכולים לפעול גם בתדרי Ku וגם בתדרי Ka. החברה מסרה שהמסופים תואמים לרשתות לווייניות צבאיות ואזרחיות ועומדים בתקנים צבאיים ואזרחיים. מנכ"ל אורביט, דני אשחר, אמר שהמסופים כבר הותקנו במספר פלטפורמות ניידות בעולם, "ויכולה לספק לכוחות הקרקע תקשורת בכל זמן ובכל מקום".

אומנם מדובר בטכנולוגיה קיימת של אורביט, אולם זו הפעם הראשונה שהיא נכנסת באופן מהותי לשוק התקשורת הצבאית היבשתית הניידת, שכן עד היום היא התמקדה באספקת מסופי תקשורת ועקיבה לווייניים בעיקר לשוק הימי ולפלטפורמות מוטסות. מסופי Multi-Purpose Terminal – MPT פותחו במקור כמסופים זעירים לשימוש בספינות קטנות ובמל"טים. הן מחצויידות באנטנות עקיבה קטנות מאוד בקטרים שונים של 60 ס"מ עד 87 ס"מ, ומהברושור של המוצר ניתן להבין שהן הותקנו בספינת משמר החופים הרובוטית של אלביט.

המנייה של חברת אורביט נמצאת בעלייה בשנתיים האחרונות בעקבות המתיחות הביטחונית בעולם. מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר היא עלתה בכ-50% וכיום החברה נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של כ-634 מיליון שקל. בתחילת ינואר החברה דיווחה על מספר הזמנות חדשות בהיקף כולל של כ-36.7 מיליון דולר. בהן אספקת מערכות תקשורת לצה"ל בהיקף של כ-16.6 מיליון דולר, אספקת מערכת תקשורת לוויינים ימית ללקוח באירופה בהיקף של כ-3.6 מיליון דולר והסכם מסגרת בהיקף של כ-16.5 מיליון דולר לאספקת ותחזוקת מערכות שמע בתוך מטוסים של חיל האוויר האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות