מובילאיי ואינוויז בזכיית תכנון מול פולקסווגן

21 מרץ, 2024

מערכת הנהיגה האוטונומית ברמה 4 של מובילאיי, Chauffeur, הכוללת גם את ה-LiDAR של אינוויז, תותקן בדגם אוטונומי של המסחרית העירונית ID Buzz, שייצורה המסחרי יחל ב-2026

בתמונה למעלה: המסחרית האוטונומית הראשונה בעולם, ID Buzz. צילום: פולקסווגן

חברת מובילאיי (Mobileye) הכריזה על זכיית התכנון הראשונה שלה בתחום נהיגה אוטונומית רמה 4. החברה חתמה על הסכם עם פולקסוואגן, שבמסגרתו היא תתאים את מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת ביותר שלה, Chauffeur, עבור הדגם האוטונומי של המיני-בוס החשמלי של פולקסואגן ID Buzz, שמיועד לשמש כרכב היסעים ציבורי וכרכב תובלה. ההסכם נחתם לאחר ביצוע פיילוט בשנה האחרונה במינכן ובטקסס.

זוהי בשורה גם עבור אינוויז הישראלית, שחשפה לא מכבר כי חיישן ה-LiDAR שלה מוטמע כחלק ממערך החיישנים בפלטפורמת Chauffeur. ואמנם, מניותיהן של מובילאיי ואינוויז חתמו את יום המסחר אתמול בנסד"ק בעליות של 7.5% ו-4.5% בהתאמה.

פולקסוואגן החלה לפתח את הדגם ב-2021 וצפויה להתחיל השנה בנסיעות מבחן בכבישים ציבוריים בטקסס ובמינכן, כאשר ההשקה המסחרית מתוכננת ל-2026. מערכת Chauffeur של מובילאיי כוללת מערך היקפי של 13 מצלמות, 7 מכ"מים, 7 חיישני LiDAR ושני מחשבים, והיא אינה מחייבת את הנהג לאחוז בהגה ולהביט אל הכביש (eyes-off hands-off).

כריסטיאן זנגר, דירקטור בחטיבת המכוניות המסחריות של פולקסוואגן, אמר: "אנחנו מפתחים את הרכב האוטונומי הראשון שייוצר באופן המוני – ומובילאיי מביאה את הנהג הדיגיטלי שלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Mobileye , אינוויז , מובילאיי , פולקסוואגן