דיימלר משאיות אימצה את פלטפורמת ניהול הסייבר של C2A Security

28 מרץ, 2024

דיימלר היא יצרנית המשאיות הגדולה בעולם, וב-2023 מכרה יותר מחצי מיליון משאיות ואוטובוסים. הפלטפורמה של C2A Security מסייעת לנהל את כל היבטי אבטחת הסייבר, מהפיתוח ולאורך חיי הרכב

חברת C2A Security חשפה היום כי דיימלר משאיות (Daimler Truck AG), יצרנית המשאיות והרכבים המסחריים הגדולה בעולם, אימצה את פלטפורמת EVSec של החברה לצורך ניהול תהליכי אבטחת הסייבר בדגמיה. 

דיימלר משאיות, המשתייכת לקבוצת מרצדס-בנץ, מעסיקה כ-100 אלף עובדים ברחבי העולם והכנסותיה ב-2023 הסתכמו ב-55.9 מיליארד אירו. בין המותגים המשתייכים לחברה: מרצדס-בנץ, ווסטרן סטאר, דטרויט דיזל ועוד. ב-2023 מכרה החברה 526 אלף משאיות ואוטובוסים ועוד כ-3,500 מכוניות חשמליות.

פלטפורמת EVSEC של C2A Security מאפשרת ליצרניות רכב וספקיות מערכות לנהל את כל היבטי הסייבר משלב הפיתוח ולכל אורך מחזור החיים של הרכיבים והמערכות גם לאחר יציאת הדגם לכביש. הפלטפורמה כוללת כלים אוטומטיים שמוודאים כי רכיבי התוכנה ביחידות הבקרה האלקטרוניות (ECUs) ברכב עומדים ברגולציות ובתקנים השונים המקובלים כיום בתעשיית הרכב כמו WP.29 ו-ISO 21434. הפתרון גם מספק הגנת "חומת אש" על התקשורת בערוץ CAN, ותוכנה המזהה חדירות לרשת ובולמת אותן באמצעות שילוב של בדיקת פרמטרים שונים ביחד עם הפעלת תוכנת לימוד מכונה המאתרת חריגות בלתי מוסברות בהתנהגות הרשת.

לצד ההכרזה על שיתוף הפעולה עם דיימלר משאיות, ב-C2A Security מדווחים על ביקוש גבוה לפלטפורמה שלה, וזאת לאור דרישות הרגולציה החדשות בתחום הסייבר בתעשיית הרכב, ובפרט הכניסה לתוקף השנה של תקן UN R155, המחייב הטמעה של מערכת ניהול סייבר (CSMS) לאורך כל חיי הרכב, משלב הפיתוח ועד עלייתו לכביש.

בחודש דצמבר הודיעה יצרנית הרכב פורשה כי תפסיק לשווק בחודשים הקרובים את הדגם Macan SUV באיחוד האירופי, וזאת מאחר שהדגם אינו עומד בתקנה 155 של האו"ם. מדובר באחד הדגמים הפופולריים ביותר של פורשה, שמכרה במחצית הראשונה של 2023 כ-47,500 מכוניות מהדגם זה. פורשה מסרה כי תיקון הליקוי לאחר יציאת הדגם לכביש הינו יקר מדי – ולכן החליטה לחדול משיווק הדגם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: C2A , דיימלר משאיות