ניסטק מכניסה רובוטים אל קווי הייצור

1 אפריל, 2024

התקינה רובוטים שיתופיים במפעל הייצור בפתח תקווה, הכוללים 7 צירים ועובדים לצד מפעילי הקו. מתכננת להשקיע כ-3 מיליון שקל בשנתיים הקרובות בהרחבת השימוש ברובוטים בתהליך הייצור

בתמונה למעלה: רובוט הדגמה במפעל ניסטק בפתח תקווה

חברת ניסטק (Nistec) המספקת שירותי ייצור אלקטרוני בקבלנות משנה (EMS), החלה להכניס רובוטים אל קווי ההרכבה של החברה, במטרה להגדיל את האוטומציה של תהליכי הייצור וההרכבה אשר מייעלת את העבודה ומגבירה את התפוקה. החברה מסרה ל-Techtime שהיא ביצעה פרוייקט של התקנת מספר רובוטים שיתופיים (Cobots) במחלקות שונות במפעל הייצור בפתח תקווה, ולאור הצלחת הפרויקט היא מתכננת להשקיע כ-3 מיליון שקל בשנתיים הקרובות, לצורך התקנת מערכות נוספות ברצפות הייצור של מפעלי החברה.

חברת ניסטק היא אחת מקבלניות ייצור האלקטרוניקה הגדולות בישראל, ומעסיקה כ-900 עובדים בארבעה מפעלים בפתח תקווה, במעלות ובקצרין. להערכתה, המערכות הרובוטיות יאפשרו להשיג התייעלות של כ-15% על בסיס כוח האדם הקיים. הפרויקט בוצע לאחר תהליך מחקר שנמשך כשנה שבדק את הפתרונות הקיימים היום בשוק. במסגרת הפרויקט, בוצעו ניסויים במגוון מערכות אוטומטיות, ולבסוף נבחרה מערכת רובוטית מדגם OB7 של חברת Productive Robotics מארה"ב, אשר הוטמעה בקווי ההרכבה בפתח תקווה.

עבודה שיתופית לצד בני-אדם

הרובוטים שנבחרו כוללים 7 צירי תנועה במקום 6 צירים כפי שיש למרבית הרובוטים. הדבר מעניק לרובוט גמישות רבה ואין צורך למקם את הרובוט בזווית או במיקום מיוחדים. בניגוד לזרוע אדם, הרובוט יכול להסתובב 360 מעלות בשני הכיוונים, ולכן הוא יכול לעבוד בתוך תא עבודה קטן ובמקומות שבהם רובוטים בעלי 6 צירים לא יכולים לתפקד, למשל כמו בתהליך טעינה של מכונות. הרובוטים השיתופיים תוכננו לעבוד לצד בני אדם. הם קומפקטיים בהשוואה לרובוטים תעשייתיים מסורתיים וניתן לשלב אותם באופן בטוח בסביבה אנושית ללא צורך "בכלובי הגנה". הם כוללים חיישנים המזהים אנשים או עצמים קרובים, ומתאמים את תנועת הקובוט על-מנת למנוע פגיעה.

זמן ההתקנה שלהם קצר והתכנות אינטואיטיבי ומהיר. למעשה, הרובוט לומד מיקום חלקים ללא תכנות וכל איש צוות יכול ללמד אותו לבצע מטלות, בלא צורך במומחה או במתכנת. בין השאר, הרובוט שהוטמע במחלקת הבדיקות החשמליות, מבצע בדיקה חשמלית מהירה של המעגלים האלקטרוניים המורכבים באתר. זרוע הרובוט אוספת את המעגל מקו הייצור, מעבירה אותו לעמדת הבדיקה החשמלית ולאחר ביצוע הבדיקה החשמלית, הרובוט מעביר את המעגל בצורה אוטומטית לתחנה הבאה, בהתאם לתוצאות הבדיקה.

מנהל האוטומציה במפעל ניסטק בפתח תקווה, מתי דבש, אמר שרובוטיקה היא פתרון מושלם לתעשייה הישראלית: "אופי הייצור בארץ הוא של מנות קטנות עם גיוון רחב (Low Volume High Mix). לכן גם בחרנו פתרון שבו יש לרובוט מגוון אפשרויות לביצוע פעולות מדויקות, ותהליך התכנות שלו הוא קל ומהיר. הרובוט שלProductive Robotics ענה על הדרישות האלה, וכעת אנחנו בוחנים הטמעה שלו בתחנות נוספות ברצפת הייצור"להערכת חברת Markets&Markets תחום הרובוטים התעשייתיים יצמח ב-5 השנים הקרובות בקצב של כ-13.8% בשנה ויגיע להיקף של כ-32.5 מיליארד דולר בשנת 2028.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רובוטיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ייצור אלקטרוני , ניסטק , רובוטיקה