חרם: ירידה של 75% במכירות "מאסיבית"

24 אפריל, 2024

מכרה 2 מדפסות בלבד, וייחסה זאת "למצב הגיאו-פוליטי בישראל ולמעמדה של ישראל אל מול השווקים הגלובליים". חברות ישראליות רבות הוסיפו את החשש מחרם לסעיף "גורמי הסיכון העסקיים" בדו"חות השנתיים

יצרנית מדפסות התלת-מימד מאסיבית (Massivit) פרסמה היום דו"ח מקדמי, ולפיו ברבעון הראשון של 2024 חלה ירידה דרמטית של כ-75% במכירות החברה, שהסתכמו ב-812 אלף דולר בלבד, לעומת 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסך הכול מכרה החברה ברבעון האחרון 2 מדפסות, לעומת 8 מדפסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרבעון החלש הזה קוטע מומנטום עסקי חיובי, כאשר ב-2023 גדלו הכנסותיה של מאסיבית בכ-25% לכ-15.1 מיליון דולר. בעקבות ההודעה, ירדה היום מניית החברה בכ-13.9% והחברה נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ-120 מיליון שקל. הדו"ח המקדמי כולל הערה יוצאת דופן המייחסת את ההתדרדרות העסקית הדרמטית לרתיעה של לקוחות מעשיית עסקים עם חברה ישראלית:  "להערכת החברה, למצב הגיאופוליטי בישראל ולמעמדה של ישראל אל מול השווקים הגלובליים, יש השפעה על הירידה בהיקף המכירות", החברה  כתבה בדיווח לבורסה.

הרמזים הראשונים הסתננו אל הדו"חות השנתיים

בהקשר זה, ראוי לציין כי בעונת הדו"חות הקודמת, שבה פרסמו החברות את דו"חותיהן השנתיים, רבות מהחברות הישראליות הציבוריות שפועלות בשווקים הבינלאומיים – ובהן סולאראדג', נובה, ננו-דיימנשן ועוד – הוסיפו את המצב הגיאו-פוליטי, ובפרט את החשש מהחרמה של חברות ישראליות, כסעיף חדש בפרק "גורמי הסיכון". כך למשל, בדו"ח של סולאראדג' נכתב: "מאז תחילת המלחמה עם החמאס, אנחנו נתקלים בלחצים גוברים המופעלים על לקוחותינו שלא לעשות איתנו עסקים בגלל הקשר שלנו לישראל. אם המאמצים האלו יימשכו או יתגברו, הם עשויים לפגוע בעסקינו עם לקוחות ובקשרינו עם ספקים".

חברת מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, הנחשב ליזם וטכנולוג מוערך מאוד בתחום התלת-מימד וייסד בעברו את חברת Idanit שפיתחה מכונות דפוס דיגיטליות בפורמט גדול, ולאחר מכן היה שותף גם להקמת חברת אובג’ט (Objet), שנמכרה לסטרטסיס. מאסיבית פיתחה שורה של מדפסות שמשמשות להדפסה של חלקים בנפח גדול ותבניות יציקה לשוקי הרכב, ספנות, רכבות, ריהוט, והפרסום. מדפסות החברה מאפשרות הדפסה מהירה גם של אבות טיפוס וגם של סדרות ייצור קצרות.

לקריאה נוספת: החרם נכנס אל פרק "גורמי-הסיכון"

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , מלחמה 2023 , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: חרם , מאסיבית , מלחמה