אנבידיה רוכשת את Run:ai תמורת כ-700 מיליון דולר

25 אפריל, 2024

החברה התל אביבית פיתחה פתרון לניצול יעיל יותר של משאבי המחשוב הארגונייים באספקת שירותים מבוססי בינה מלאכותית. הוקמה בשנת 2018 וגייסה עד היום כ-118 מיליון דולר. בין לקוחותיה: AWS ומיקרוסופט

בתמונה למעלה: מייסדי חברת חברת Run:ai רונן דר (מימין) ועמרי גלר

אנבידיה (NVIDIA) חתמה על הסכם לרכישת חברת Run:ai מתל אביב, אשר פיתחה טכנולוגיה מבוססת קוברנטיס (Kubernetes) לניהול עומסי העבודה בתשתיות מחשוב-על ליישומי בינה מלאכותית (AI). הטמעת שירותים מבוססי בינה מלאכותית הוא תהליך מורכב אשר צריך להתמודד עם פיצול עומסי העבודה בין הענן, מחשבי הקצה (Edge AI), ועד לתשתיות של מרכזי נתונים עצמאיים (On-Premises). הטכנולוגיה של Run:ai מאפשרת ללקוחות ארגוניים לנהל ולייעל את תשתיות המחשוב שלהם, בין אם הן נמצאות ב-Data Center בבעלות החברה, בענן או בסביבה היברידית.

בין לקוחותיה: מיקרוסופט, AWS, HP, דל, רד האט, אנבידיה, vmware ועוד. שתי החברות החברות לא מסרו מידע פיננסי על העיסקה, אולם אתר TechCrunch מסר שמקורות המקורבים לעיסקה דיווחו לו שהרכישה בוצעה במחיר של כ-700 מיליון דולר. מאז הקמתה בשנת 2018 החברה גייסה כ-118 מיליון דולר מקרנות הון סיכון, בהן: Insight Partners, Tiger Global, S Capital ו-TLV Partners. מנכ"ל ומייסד משותף של Run:ai, עמרי גלר, אמר ששתי החברות עובדות בשיתוף פעולה מאז שנת 2020. "אנחנו מתרגשים להצטרף ל-NVIDIA ומחכים בקוצר רוח להמשיך את המסע שלנו יחד".

המסע החל באוניברסיטת תל אביב

זו עסקת הרכישה הגדולה ביותר של אנבידיה מאז רכישת מלאנוקס בשנת 2019 תמורת כ-6.9 מיליארד דולר. סגנית נשיא אנבידיה ומנהלת תחום DGX Cloud, אלסיס ביורלין, מסרה בפוסט בבלוג של החברה, שבעתיד הקרוב אנבידיה תמשיך להציע את המוצרים של Run:ai במודל העסקי הנוכחי. "נמשיך להשקיע בפיתוח מוצרי Run:ai כחלק מ-NVIDIA DGX Cloud, שהיא פלטפורמת בינה מלאכותית שפותחה ביחד עם ספקיות ענן מובילות עבור מפתחי פתרונות בינה מלאכותית יוצרת"

חברת Run:ai הוקמה בשנת 2018 על-ידי עמרי גלר, הטכנולוג הראשי רונן דר ופרופ' מאיר פדר מאוניברסיטת תל אביב. הם נפגשו באוניברסיטה במהלך לימודי המאסטר והדוקטורט שלהם שהתקיימו בהנחיית פרופ' פדר, שהיה בעבר גם הטכנולוג הראשי של חברת אמימון. במסגרת המחקרים שלהם הם התוודעו עם הצמא העצום של בינה מלאכותית לניצול יעיל של תשתיות המחשוב, והחליטו להקים את החברה כדי להתמודד עם הנושא. התפישה שלהם מבוססת על פיצול מטלות הבינה המאלכותית למספר מטלות פשוטות יותר שניתן להריץ במקביל על-גבי תשתיות שונות.

חברת אנבידיה נכנסה לישראל בשנת 2016 כאשר הקימה מרכז פיתוח ראשוני שהעסיק כמה עשרות עובדים. ב-2018 היא הקימה מרכז לפיתוח בינה מלאכותית בראשות פרופ' גל צ'צ'יק, ובאפריל 2020, עם השלמת המיזוג עם מלאנוקס, היא הפכה לאחת מחברות ההייטק הגדולות בישראל המעסיקה כיום כ-4,000 עובדים. בחודש פברואר 2022 היא הכריזה על רכישת חברת Excelero הישראלית, שעסקה בפיתוח טכנולוגיות איחסון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות