תאלס הצרפתית רוכשת את GetSAT מרחובות
26 מאי, 2024
גט-סאט מעסיקה 120 עובדים, ומספקת מסופי תקשורת שטוחים ללא חלקים נעים. תאלס היא מהחברות הביטחוניות הגדולות בעולם. העיסקה תרחיב את היצע הפתרונות שלה בתחום התקשורת הלוויינית
בתמונה: מסוף לווייני שטוח של GetSAT. מקור: GetSAT
חברת תאלס (Thales) הצרפתית, המפתחת מערכות אלקטרוניות למגזרי התעופה והביטחון, רוכשת את חברת גט-סאט (GetSAT) מרחובות, אשר מפתחת ומייצרת מסופים שטוחים לתקשורת לוויינית ניידת. שתי החברות טרם פרסמו הודעה רשמית על העיסקה, אולם גורמים בחברת GetSAT אישרו ל-Techtime את הידיעה. סכום הרכישה לא נמסר. יחד עם זאת, האתר Breaking Defense שדיווח ראשון על העיסקה, קיבל תגובה רשמית מטעם תאלס, ובה נמסר: "הפתרונות של GetSAT ישלימו את פעילות ה-SatCom הגלובלית הקיימת של תאלס, ויחזקו את היצע פתרונות התקשורת הלוויינית המאובטחים שלנו".
חברת גט-סאט הוקמה בשנת 2013 על-ידי המנכ"ל כפיר בנימין ועל-ידי הטכנולוג הראשי אולג רויטברג. כפיר בנימין הוא יוצא יחידת המל"טים של צה"ל ומילא תפקידים בכירים בחברות הייטק בחו"ל. אולג רויטנברג הוא יוצא יחידה 8200 וחברת קומטאקט וצבר נסיון רב בפיתוח חומרהו תוכנה. גט-סאט מפתחת מסופים שטוחים וקלי-משקל לתקשורת לוויינית בתנועה (Satcom on the move) עבור כלים צבאיים באוויר, בים וביבשה. כיום החברה מעסיקה כ-120 עובדים ומספקת מסופים מתחברים למערכות לוויין מרכזיות כמו אינטלסאט, אנמרסאט ולחברות דוגמת SES, חלל תקשורת, היוז, רפאל ועוד.
המסופים של גט-סאט פועלים בתדרי Ka ו-Ku המאפשרים לספק תקשורת לוויינית ברוחב פס גבוה, והם בעלי צורה שטוחה ומתאפיינים בחיסכון בגודל, משקל וצריכת הספק. השימוש בטכנולוגיית כיוונון אלקטרונית (Electronically Steerable Antenna – ESA) מאפשר למזער את האנטנות ולספק ביחידה אחת את האנטנה המשדרת ואת האנטנה הקולטת, במתכונת של מערכת ללא "חלקים נעים", ועל-כן לא מצריכה כיול.
כניסה של השוק הביטחוני האמריקאי
בינואר 2024 היא נבחרה על-ידי האינטגרטורית הביטחונית R4 כספקית מסופי התקשורת עבור פרוייקט שדרוג תשתית התקשורת של מטוסי C-17 של צבא ארה"ב. בתחילת החודש הזה (מאי 2024) היא דיווחה על סיום מוצלח של סדרת בדיקות במסוק Black Hawk שנערכו בשיתוף פעולה עם R4, שבמהלכן נבדק המסוף ש החברה כשהוא מותקן מתחת לרוטור המסוק ומספק תקשורת לוויינית רחבת פס רציפה עם המשתמשים באמצעות לוויינים ברל הגבהים: מסלול הקפה גבוה (GEO), מסלול ביניים (MEO) ומסלול הקפה נמוך (LEO).
בניסויים הודגמה יכולת לספק תקשורת רחבת-פס ובשיהוי נמוך במהלך הטיסה, ויישום תשתית תקשורת גם לצורך הליכי רפואה-מרחוק במהלך טיסה.חברת גט-סאט פועלת גם בתחום האזרחי ומספקת מסופים לווייניים לציי תעופה מסחריים, המספקים קישוריות לאינטרנט במהלך טיסות (IFC). חשיבותה של תקשורת לוויינית בשדה הקרב הומחשה ביתר שאת במלחמה באוקראינה, ובצבאות המערב קיימת דרישה למסופי תקשורת שיוכלו לתקשר עם לוויינים בכל מסלול, בכל קונסטלציה ובכל רשת תקשורת – וכך לספק תקשורת לוויינית מהירה ורציפה לכלים טקטיים ולכוחות המתמרנים.
תאלס היא אחת מהחברות הביטחוניות הגדולות באירופה, והכנסותיה בשנת 2023 הסתכמו בכ-18.4 מיליארד אירו. היא פעילה גם בתחום התקשורת הלוויינית (SatCom), ומספקת מודמים לווייניים לכלי-טיס והן לכוחות המתמרנים על הקרקע, וכן מערכות לניהול תקשורת. בין היתר, המסופים הלווייניים המוטסים שלה מותקנים במטוסי התובלה והתדלוק של חיל האוויר הצרפתי.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תקשורת