רייל ויז'ן מנסה לפרוץ לשוק האמריקאי עם קופת מזומנים דלילה
16 יוני, 2024
החברה דיווחה על מספר פיילוטים חשובים בארצות הברית, אך בקופת המזומנים שלה נותרו מיליוני דולרים בודדים והמניה נמצאת בסכנת סילוק מהנסד"ק
[בתמונה למעלה: מערכת ההתרעה לרכבות של רייל ויז'ן]
חברת רייל ויז'ן (Rail Vision), המפתחת מערכות עזר בטיחותיות לנהגי קטר, מגבירה את הפעילות המסחרית בשוק הרכבות בארצות הברית. בשבוע שעבר דיווחה החברה על שתי התקנות ראשונות: האחת בחברת Loram, המספקת שירותי תחזוקה, בדיקה ושיפור תשתיות לתעשיית הרכבות בארצות הברית.
ההתקנה השנייה היתה בחברת רכבות משא מובילה בארצות הברית, המשתייכת לקטגוריית class I, לפי השיטה האמריקאית, משמע שהכנסותיה השנתיות גבוהות מ-250 מיליון דולר. מדובר בשני פיילוטים שעשויים לוהביל לשיתופי פעולה מסחריים נרחבים יותר.
בחודש אפריל דיווחה על הזמנה בהיקף של מיליון דולר למערכות התראה מחברת רכבות אמריקאית, מתוך חוזה שעשוי להסתכם ב-5 מיליון דולר. באפריל דיווחה החברה גם על חתימת הסכם הפצה עם חברה המפתחת טכנולוגיות לעולם הרכבות.
ואולם, במקביל לניסיון להאצת המסחור, רייל ויז'ן מתמודדת עם פתיל מזומנים הולך ומתקצר. ב-2023, ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-11.3 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של 2023 רשמה החברה הפסד נקי של 2.6 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה היה נכון לסוף 2023 סכום של 3.1 מיליון דולר.
כדי להגדיל את פתיל המזומנים שלה, חתמה רייל ויז'ן בחודש ינואר על קו אשראי בגובה של 6 מיליון דולר, שממנו כבר משכה 1.5 מיליון דולר עם החתימה על ההסכם. קו האשראי נושא ריבית שנתית של 8%. כתנאי לקבלת קו האשראי, נדרשו שלושה חברי דירקטוריון, ובהם שמואל דונרשטיין, ענבל קרייס וקרן אסלן, להגיש את התפטרותם, ובמקומם מונו עמיתי וויס והילה קירון-רווח.
החברה גם עשויה להתקשות להשיג מימון בהמשך הדרך, וזאת על רקע שווייה הנמוך של המניה, הנסחרת בנסד"ק, אשר איבדה כ-85% מערכה ב-12 החודשים האחרונים ונסחרת לפי שווי שוק אפסי של 13.1 מיליון דולר. בשל שווי השוק הנמוך, נמצאת המניה בסכנת סילוק מהמשך המסחר בנסד"ק אם המחיר לא יתאושש.
ADAS לעולם הרכבות
מערכת ההתראה של החברה, Main Line, המותקנת בחזית הקטר, מבוססת על שלוש מצלמות אופטיות: מצלמה ממוקדת לטווח רחוק, מצלמה רחבת זווית לאיתור סכנות בצידי המסילה, ומצלמה תרמית לזיהוי מכשולים בלילה ובתנאי סביבה קשים. מחשב המערכת מקבל את כל המידע מהמצלמות, מתיך את המידע מהחיישנים, ומזהה את המכשולים ומייצר התראות ויזואליות וקוליות עבור מפעילי הרכבת.
המערכת השנייה של החברה היא Shunting Yard והיא מיועדת לטווח עבודה קצר יותר של עד 200 מטר, ומבוססת על שתי מצלמות יום רחבות זווית מצומדות ומצלמה תרמית. גם המערכת הזו מבוססית על היתוך המידע ועיבוד באמצעות מחשב ה-AI. המערכת הזו משמשת בעיקר באזורי תפעול רכבות – אתרי עבודה שיש בהן קרונות מטען כבדים ובמרכזים לוגיסטיים בהם משנעים את הקרונות והרכבות בין המסילות, מפרידים קרונות מרכבות ומחברים אותם.
פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , דוחות רווח , חדשות
פורסם בתגיות: רייל ויז'ן