דיווח: קואלקום רוצה לרכוש את אינטל

21 ספטמבר, 2024

האם קואלקום מזהה הזדמנות לרכוש את מי שנחשבה פעם לחברת השבבים המובילה בעולם? לפי הדיווח, מדובר בגישושים ראשוניים. מהלך כזה עשוי להיתקל במשוכה רגולטורית

לפי דיווח בסוף השבוע בוול-סטריט ג'ורנל, חברת קואלקום פנתה בימים האחרונים בהצעה לרכוש את חברת אינטל. בעיתון מדגישים כי מדובר בגישושים ראשוניים, וכי הדרך להשלמת מיזוג בסדר גודל כזה היא ארוכה. כמו כן, בדיווח לא נמסר האם אינטל הביעה נכונות כלשהי להצעת רכש.

מכשול נוסף בדרך להשלמת מיזוג כזה עשוי להגיע מכיוון הרשויות הרגולטוריות האחראיות על שמירה על תחרותיות, שעשויות לראות במיזוג מעין זה הפרה של חוקי התחרותיות. בנוסף, אינטל היא ספקית מרכזית של רכיבים קריטיים למערכת הביטחון האמריקאית. קואלקום היא הספקית המובילה של שבבי תקשורת לסמארטפונים, עם משפחת שבבי Snapdragon, שמצויים במכשירי האייפון לדורותיהם. בשונה מאינטל, קואלקום היא חברת fabless, כלומר מייצרת את שבביה דרך קבלן חיצוני. שבביה המתקדמים מיוצרים ב-TSMC.

סימני שאלה סביב הכוונות של קואלקום

לאינטל יש יכולות ייצור עצמאיות ותחת המנכ"ל הנוכחי, פט גלסינגר, היא שואפת להיות יצרנית השבבים המובילה בעולם, אף שהיא מפגרת אחרי TSMC בתחום תהליכי הייצור המתקדמים. ברמת המוצר, השוק החזק של אינטל הוא שוק המעבדים למחשבים אישיים ושרתים. לאחרונה השיקה מעבד AI חדש למחשבי PC. במידה והמהלך יתקדם, מעניין יהיה לראות האם קואלקום מעוניינת בשתי החטיבות של אינטל: חטיבת המוצר וחטיבת הייצור, או שבכוונתה למכור או לפצל חלק מנכסי אינטל.

הדיווח מגיע בתקופת משבר קשה באינטל. היא סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 12.7 מיליארד דולר והפסד נקי של 1.6 מיליארד, לצד תחזית מאכזבת לרבעונים הבאים. על מנת להפחית הוצאות, הודיעה אינטל על גל פיטורים נרחב של כ-15 אלף עובדים ברחבי העולם, כולל בישראל. מניית אינטל איבדה מתחילת השנה כ-54% משווייה והיא נסחרת בשווי שוק נמוך מ-100 מיליארד דולר (93.1 מיליארד דולר). מניית קואלקום עלתה ב-20% והיא נסחרת בשווי שוק של יותר מ-188 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אינטל , קואלקום