Stratasys תדפיס תבניות הזרקה לייצור מוצרים רפואיים

6 נובמבר, 2014

הרעיון מקל על ההתמודדות עם תהליכי קבלת אישור מה-FDA. מנהל תחום כלי הייצור בחברת Stratasys, נדב סלע, אמר שתעשיית המכשור הרפואית לא מנצלת מספיק את היכולות של מדפסות תלת-מימדיות

הרעיון מקל על קבלת אישורים מה-FDA. מנהל תחום כלי הייצור בחברת Stratasys, נדב סלע: התעשייה הרפואית לא מנצלת מספיק את היכולות של מדפסות תלת-מימדיות

תבנית ההזרקה הפלסטית יוצרה באמצעות מדפסת תלת-מימדית, ולא באמצעות עיבוד שבבי
תבנית ההזרקה הפלסטית יוצרה באמצעות מדפסת תלת-מימדית, ולא באמצעות עיבוד שבבי

חברת Stratasys הישראלית-אמריקאית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Worrell מארצות הברית, כדי לקדם את השימוש במדפסות תלת-מימדיות בתחום המכשור הרפואי. מטרת שתי החברות היא לפתח יכולת יצירת תבניות באמצעות מדפסת תלת-מימדית, אשר משמשות כתבניות לייצור חלקי פלסטיק בהזרקה.

חברת Worrell כבר הצליחה הדגים את יתרונות השיטה. לדבריה, ייצור תבניות הזרקה באמצעות מדפסת תלת-מימדית מקצר את זמני ההכנה ל-5% ומחירו מסתכם ב-30% בלבד מהמחיר של השימוש בתבניות אלומיניום, כפי שמקובל כיום בתעשיית הפלסטיקה.

מנהל תחום כלי הייצור בחברת סטרטאסיס, נדב סלע, אמר שתעשיית המכשור הרפואית לא מנצלת מספיק את היכולות של מדפסות תלת-מימדיות. "בתעשייה העוסקת בהצלת חיים, אנחנו רוצים להמחיש ביחד כיצד המדפסות התלת מימדיות מאיצות את זמני היציאה לשוק של מוצרים חדשים ומוזילות אותם בצורה משמעותית".

אימת ה-FDA

שיתוף הפעולה מיועד להתמודד עם שתי בעיות מרכזיות המטרידות את תעשיית המכשור הרפואי: עלות הכנת כלי-הייצור, ותהליך קבלת אישורי שיווק מה-FDA. התהליך המסורית של הכנת תבניות ייצור מאלומיניום הוא יקר מאוד ואורך זמן רב, מכיוון שיש צורך לייצר תבניות מדוייקות עבור כל אבטיפוס או לאחר כל שינוי מזערי במוצר.

כדי להתמודד עם הבעיה הזו, החלה חברת Worrell להשתמש במדפסות PolyJet של סטרטאסיס, כדי לייצר תבניות שבתוכן מיוצר האבטיפוס מהחומרים הסופיים. התהליך מאפשר לחברה לייצר אבזרים רפואיים אשר יוגשו ל-FDA לקבלת אישורים, ורק לאחר קבלת האישורים להכין את תבנית ההזרקה הסופית מאלומיניום לצורך הייצור ההמוני.

בחודשים האחרונים ביצעה סטרטאסיס מספר הכרזות של מוצרים חדשים. אחת מההכרזות המעניינות האחרונות היא של גרסאות חדשות למדפסות Objet500 ו-Objet260. המדפסות האלו יכולת להדפיס מוצר בשלושה חומרי בסיס שונים בריצה אחת. פירוש הדבר, שהמשתמש יכול לייצר מהם מאות חומרים שונים בעלי דרגות קושי, חיספוס וגמישות שונים.

הדבר מתבצע באמצעות טכנולוגיית Digital Materials של סטרטאסיס. הרעיון הוא שהחומר הסופי מיוצר בתוך המדפסת התלת-מימדית עצמה תוך כדי תהליך ההדפסה: המשתמש יכול לשלוט על היחסים שבין הכמויות של חומרי בסיס, כאשר כל יחס שונה בין חומרי הבסיס, מביא להדפסת חומר סופי בעל תכונות מטלורגיות שונות. התוצאה: הדפסת מוצר המורכב מחומרים שונים לחלוטין זה מזה – בהרצה אחת.

חלק מכני שלם שהודפס באמצעות Digital Material
חלק מכני שלם שהודפס באמצעות Digital Material
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה