בוטלה השקעה של 2 מיליון דולר בחברת ננו דיימנשן

23 אוגוסט, 2015

קרן השקעות זרה אשר הבטיחה להשקיע כ-2 מיליון דולרים בחברת ננו דיימנשן, הודיעה לה שבעקבות ירידת השווקים בשנגחאי, הקרן חדלה מביצוע השקעות ולכן לא תוכל לעמוד בהתחייבותה

קרן השקעות זרה אשר הבטיחה להשקיע כ-2 מיליון דולרים בחברת ננו דיימנשן, הודיעה לה שבעקבות ירידת השווקים בשנגחאי, הקרן חדלה מביצוע השקעות

NANO-DIMENSION

גיוס ההון של חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension), אשר עוסקת בייצור מדפסת תלת-מימדית לייצור מעגלים מודפסים ובייצור דיו מוליך חשמלי המבוסס על ננו חלקיקים, מתחיל להתקל בקשיים. היום החברה דיווחה לבורסה שקרן השקעות זרה אשר הבטיחה להשקיע בחברה כ-2 מיליון דולרים, הודיעה לה שבעקבות ירידת השווקים בשנגחאי, הקרן חדלה מביצוע השקעות ולפיכך לא תוכל לעמוד בהתחייבותה ולהשתתף בגיוס הנוכחי.

ככל הנראה גם משקיע נוסף שהבטיח להשקיע בחברה כ-2 מיליון דולר מעכב את העברת הכספים. בסוף השבוע החליט דירקטוריון החברה להעניק למשקיע ארכה של כשבועיים להעברת סכום השקעתו, ורק לאחר שהכספים יועברו לידי החברה, היא תבצע את הקצאת ניירות הערך למשקיע.

החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב, ומסרה שהיא נמצאת במגעים עם מספר משקיעים המעוניינים להצטרף לסבב הגיוס הנוכחי, ותספק עיגכון על מצבם עד לאמצע ספטמבר. למרות הקשיים הללו, החברה הבהירה בהודעתה ש"סכום הגיוס עד כה, מבלי לכלול את הסכומים להם התחייבו שני המשקיעים המוזכרים, עומד על כ-42 מיליון שקלים ברוטו, ומאפשר לה לעמוד ביעדים העסקיים שהצהירה.

המדפסת התלת-מימדית של החברה מבוססת על שימוש בחומר פולימרי מתמצק ודיו המורכב מננו-חלקיקי כסף, ביחד ראש ההדפסה בונה את המעגל שכבה אחרי שכבה. עד היום החברה ייצרה את הדגם הראשון, בשם Dragonfly, אשר מדפיס מעגלים רב-שכבתיים ברמת דיוק של מוליך ברוחב של 50 מיקרו-מטר.

בעתיד: הדפסת רכיבים אלקטרוניים

במצגת למשקיעים של החברה, מתוארת מפת הדרכים של של פיתוח המדפסת התלת-מימדית. המטרה לפתח מדפסת בעלת רוחב מוליך של 20-30 מיקרו-מטר, המאפשרת להציב רכיבי BGA על-גבי המעגל המודפס. בהמשך, היא מתכננת לבצע הדפסה של רכיבים בנוסף למוליכים החשמליים, דוגמת נגדים, קבלים ואפילו טרנזיסטורים.

חברת ננו דיימנשן פועלת מפארק המדע וייצמן שברחובות ומעסיקה כ-20 עובדים. בסך הכל, עד היום היא גייסה כ-17 מיליון דולר, כולל גיוס ההון האחרון, וקיבלה מהמדען הראשי במשרד הכלכלה ענק של כ-1.25 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה