המוצרים החדשים תפסו 43% ממכירות DSPG ב-2016

3 פברואר, 2017

החברה רשמה ירידה של 4% בהכנסות של 2016, אך הדוח משקף ירידה בתלות במוצרים המסורתיים והתבססות של המוצרים החדשים, שהכנסותיהם גדלו ב-48%

חברת DSPG מהרצליה, המספקת שבבי מולטימדיה, מסיימת אמנם את שנת 2016 עם ירידה בהכנסות לעומת 2015, ואולם הדוח השנתי שפרסמה אתמול החברה משקף את תהליך המעבר המוצלח של DSPG מהמוצרים המסורתיים של החברה לשוק הטלפונים האלחוטיים, שהביקוש להם הולך ופוחת עם התיישנות הטכנולוגיה, לסל מגוון יותר של מוצרים חדשים המיועדים בעיקר לשוקי ה-VoIP והסלולאר.

ההכנסות של SDPG ב-2016 כולה הסתכמו ב-137.9 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הכנסות של 144.3 מיליון דולר ב-2015. הרווח הנקי ב-2016 עמד על 4.6 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון דולר ב-2015. ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו הההנכסות של החברה ב-35.3 מיליון דולר, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

פחות מוצרים ישנים, יותר מוצרים חדשים

הדוח המסכם של 2016 משקף את המשך המגמה שראינו בדוחות הרבעוניים לכל אורך שנת 2016, שבהם הציגה החברה מצד אחד ירידה נמשכת במכירות המוצרים המסורתיים, ובראשם שבבים לטלפונים אלחוטיים, שעדיין מהווים את מירב ההכנסות של החברה, ומצד שני גידול עקבי במכירות המוצרים החדשים, המיועדים לשוקי ה-VoIP, הסלולר וה-IoT. ברבעון הרביעי עמדו ההכנסות ממכירות מוצרים חדשים על 14.1 מיליון דולר. בשנת 2016 כולה הסתכמו המכירות ממוצרים חדשים על 59.3 מיליון דולר, עלייה של 48% לעומת 2015. בסיכום 2016 כולה היוו המכירות ממוצרים חדשים 43% מסך כל המכירות, מה שמלמד על הצלחת תהליך המעבר של DSPG לשווקים חדשים.

מכירות שבבי ה-VoIP לשוק הטלפוניה המשרדית הובילו בקטגוריית המוצרים החדשים, וההכנסות בתחום זה ב-2016 כולה גדלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בהיקף של 26.6 מיליון דולר. ההכנסות משוק הסלולר ושבבים להפחתת רעשי רקע (HDClear) הגיעו ב-2016 ל-15.9 מיליון דולר, כ-12% מסך כלל ההכנסות. בנוגע לשוק הבית החכם, ההכנסות ממוצרי IoT רשמו ב-2016 את הגידול המשמעותי ביותר ועלו ב-56% ל-5.9 מיליון דולר. בתחום הצמתים (Gateaway) לבית דווקא נרשמה ירידה שנתית חדה של 21% ל-10.9 מיליון דולר.

מנכ"ל DSPG עופר אלקיים אמר "אנחנו שבעי רצון מכך שהמוצרים החדשים שלנו התקבלו בהצלחה בשוק ותרמו להכנסות השיא שרשמנו ממכירות מוצרים חדשים. במבט קדימה, אנחנו נמצאים בעמדה טובה להמשיך את הצמיחה והרווחיות בטווח הארוך וזאת הודות להצלחתה של אסטרטגיית המוצרים החדשים שלנו."

מאז תחילת 2015 עלתה מנייתה של DSPG בנסדא"ק ב-15% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 199.3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס