פי.סי.בי השלימה את רכישת AMS מראש העין

11 דצמבר, 2018

חברת AMS תשולב בחטיבת ההרכבות של פי.סי.בי. העיסקה היא חלק מתהליך הריענון של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות, אשר החל מיד לאחר רכישת השליטה בה על-ידי קרן ההשקעות פימי

בתמונה למעלה: קו הייצור בחברת AMS בפארק אפק. צילום: Techtime

חברת פיסיבי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies) השלימה היום את רכישת קבלנית הייצור האלקטרוני, AMS Electronics מראש העין. המיזוג מייצר קבלנית ייצור ישראלית גדולה המעסיקה כ-750 עובדים, כולל 150 עובדי AMS. העיסקה בוצעה באמצעות תשלום במזומן של 20 מיליון שקל ועוד מתן תמורה באמצעות אופציות ובאמצעות מניות בשווי של כ-20 מיליון שקל.

בעקבות העיסקה מחזיקים בעלי ב-AMS, חיה ונחמיה למלבאום, בכ-5.5% ממניות פי.סי.בי, וכלל בעלי המניות של AMS מחזיקים ב-6.9% ממניות פי.סי.בי. חברת AMS פועלת מפארק אפק בראש העין ומנוהלת על-ידי יעקב לוי. החברה מספקת שירותי ייצור, הרכבות וניהול שרשרת האספקה משלב התכנון ועד משלוח המוצרים ללקוח. לחברה מפעל הרכבות בשטח של כ-5,200 מ"ר.

התרחבות באמצעות רכישה בשוק הרפואי ובשוק הצבאי

סמנכ"ל הכספים של פי.סי.בי טכנולוגיות, רונן שלאל, מסר ל-Techtime שחברת AMS תמוזג לתוך חטיבת ההרכבות של פי.סי.בי. "היא תאפשר לנו להגדיל את מגוון הלקוחות בשוק האזרחי ואת איכות השירות משלב עריכת המעגל, דרך ייצורו ועד ההרכבה שלו, ולתמוך בהמשך הצמיחה בשוק הרפואי ובשוק הצבאי, שהם שוקי הליבה שלנו". חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק הינה קבלנית ייצור העוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובמתן שירותי הרכבה של כרטיסים אלקטרוניים ומכלולים של כרטיסים אלקטרוניים. החברה מתמקדת בעיקר בשוקי האלקטרוניקה הצבאית והאזרחית והמיכשור הרפואי.

רוב לקוחותיה הינן חברות ישראליות. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (51%). בעלת המניות השנייה בגודלה היא פריורטק, שמכרה לפיבי חלק מאחזקותיה ומחזיקה כיום בכ-34% מהמניות. לאחר עיסקת AMS דולל חלקן בחברה: פימי מחזיקה בכ-47.5% מהמניות ופריורטק מחזיקה בכ-32% מהמניות.

פימי מובילה את חברה לדרך חדשה

העיסקה היא חלק מתהליך הריענון של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות, אשר החל מיד לאחר רכישת השליטה בה על-ידי קרן ההשקעות פימי של ישי דוידי בחודש מרץ השנה (2018). פימי שילמה 124.2 מיליון שקל, תמורת 51.05% מהמניות. עם השלמת העיסקה בוצעו שינויים בהנהלה: פרש המנכ"ל יותם שטרן ובמקומו מונה עובד שפירא, ששימש במשך תשע שנים כמנכ"ל מפעל קוטלב בקיבוץ חניתה המייצר ציפויים מתכתיים עמידים.

בנוסף, המנכ"ל לשעבר של חברת מכתשים אגן, אברהם ביגר, מונה ליו"ר הדירקטוריון, כאשר אל הלדירקטוריון הצטרפו ישי דוידי, עמי בם (שותף ומנהל בקרן פימי), אריה רייכרט ששימש כמנכ"ל חברת אלטק במשך 23 שנים, ושמואל וולק המשמש כמנהל הכספים של קרנות פימי. בתשעה החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו המכירות של פיסיבי טכנולוגיות בכ-259.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-240.8 מיליון שקל אשתקד. בתקופה הזאת החברה עברה מהפסד של 4.6 מיליון שקל לרווח נקי של כ-8.3 מיליון שקל. החברה נסחרת בברוסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-350 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , ייצור