מחצית מההזמנות של סרגון – מהדור החמישי

2 אוגוסט, 2021

בחברה מדווחים על המשך הצמיחה בהכנסות ברבעון השני על רקע התעוררות השוק ההודי ודריסת רגל בתחום הדור החמישי בארה"ב ואירופה. בחברה ישיקו בקרוב מערכת חדשה שתאפשר לה לעבור למודל של שירותים מנוהלים

חברת סרגון (Ceragon), המפתחת פתרונות תמסורת אלחוטית לרשתות תקשורת, דיווחה היום על הכנסות של 62.4 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020 ועלייה מינורית של 0.9% בהשוואה לרבעון הראשון. בחברה מייחסים את העלייה ברמה השנתית לביקוש גבוה מצפון אמריקה על רקע ההיערכות של המפעילות לדור החמישי, וגם להתעוררות המחודשת של שוק הטלקום ההודי, שהוא אחד השווקים האסטרטגיים של סרגון בשנים האחרונות. ההפסד הנקי ברבעון השני הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 5.5 מיליון דולר בשנה שעברה.

מבחינת פילוח גיאוגרפי של תמהיל ההכנסות, הודו חוזרת להיות שוק היעד הגדול ביותר של החברה, עם 29% מההכנסות ברבעון השני, כאשר צפון אמריקה היא השוק השני בחשיבותו עם 19% מההכנסות. בחברה צופים הכנסות של 275-295 מיליון דולר בשנת 2021 כולה, ומעריכים כי החברה תחזור להציג רווחיות עוד במחצית השנייה של השנה.

לצד העלייה בביקושים מהודו, מגמה מעודדת נוספת שעולה מהדו"ח של סרגון היא דריסת הרגל בשוק הדור החמישי. לפי החברה, כ-52% מההזמנות שהתקבלו ברבעון השני היו קשורות לפרויקטים של הדור החמישי. שליש מההזמנות מאירופה היו עבור שדרוג תשתיות לדור החמישי. בסך הכול סרגון זכתה עד כה ב-16 זכיות תכנון בתחום הדור החמישי.

החברה צפויה להתחיל בקרוב בשיווק מסחרי של פלטפורמת תקשורת חדשה עבור מערכות התמסורת האלחוטית שהיא מספקת לחברות תקשורת בעולם. הפלטפורמה החדשה, בשם IP-100, במתכונת של מערכת-על-שבב, תחליף את הפלטפורמה הקיימת של החברה, FibeAir IP-50, אשר מאפשרת מעבר מרשתות LTE לרשתות 5G, אולם לא פותחה במיוחד עבורן. הפלטפורמה החדשה תהיה מותאמת לרשתות הדור החמישי אשר ייבנו במתכונת של רשתות פתוחות (Open RAN) והיא בנויה על בסיס שבב SoC מרכזי חדש המיישם טכנולוגיות רדיו-מוגדר תוכנה (Software-defined radio). בחברה מציינים כי השבב החדש יאפשר לה לעבור למודל של מכירת שירותים מנוהלים, מודל שנהיה רווח יותר ויותר בשוק הטלקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: דור חמישי , הודו , סרגון