קמרו-טק חשפה מצלמת מכ"ם חודרת קירות

11 אוקטובר, 2021

המצלמה שוקלת 11.5 ק"ג בלבד ומסוגלת לזהות ממרחק של 50 מטר נוכחות של בני-אדם מעבר לקיר. היא מיועדת בעיקר לשימוש על-ידי לכוחות צבא, משטרה ושירותי הצלה

חברת קמרו-טק (Camero-tech) מכפר נטר תחשוף בתערוכה הביטחונית Milipol, שתיערך החודש בפאריז, מצלמת-מכ"ם חדשה, שמאפשרת מאפשרת לכוחות בשטח "לראות" דרך קירות ממרחק של 50 מטר. המצלמה, XLR40, הינה המצלמה הקלה והניידת ביותר מבין משפחת מצלמות Xvar של החברה, והיא ניתנת לנשיאה בידי אדם אחד. משקלה הוא כ-11.5 ק"ג וממדיה כ-74.5 ס"מ על 65 ס"מ. המצלמה מסוגלת לזהות הימצאותם של אנשים מעבר לקיר, את מספרם ומרחקם המדויק מהמצלמה. המצלמה של קמרו-טק מיעודת לכוחות צבא, אכיפת חוק או חילוץ והצלה, ומשפרת את המודעות המרחבית שלהם בסביבה עוינת.

קמרו-טק נוסדה ב-2004 ומשתייכת לקבוצת SK של סמי קצב. החברה פיתחה טכנולוגיית ראייה דרך מכשולים המבוססת על שימוש בקרינת Ultra Wide Band בתדרים נמוכים של 2GHz-11GHz וברוחב פס גדול מאוד. זאת בניגוד למערכות הבידוק הקיימות היום המבוססות על שימוש בתדרי מיקרוגל גבוהים. רוחב הפס הגדול מאפשר למערכת לזהות אובייקטים ברזולוציה גבוהה ממרחק רב ולהבחין בסימני חיים המעידים על הימצאותם של בני אדם מעבר לקירות מסוגים שונים. החברה פיתחה משדרים ייעודיים מוגנים בפטנט ומקלטים שניתן לייצר בעלות נמוכה יחסית. החברה ביססה על הטכנולוגיה הזו שני קווי מוצר מרכזיים: מערכות סריקת הגוף ומערכות Xaver לראייה דרך מכשולים וקירות. ב-2019 מכרה קמרו-טק את קו מוצרי סורקי הגוף לחברת האלקטרוניקה הגרמנית חברת רודה אנד שוורץ (Rohde & Schwarz).

אמיר בארי, מייסד ומנכ"ל קמרו אמר כי המצלמה תאפשר מודיעין טקטי מכריע במגוון תרחישים מבצעיים, תוך חיכוך מינימלי עם היעד. "אפשרויות השימוש במערכות ה-XLR הן מגוונות. ניתן למקם אותן, בין היתר, ברכב ייעודי שמאפשר ניידות מהירה מנקודה לנקודה; מאחורי רשת הסוואה לצורך ביצוע משימות חשאיות; או מתוך דירות או גגות בבניינים הסמוכים ליעד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: קמרו-טק