מתחיל הייצור ההמוני של מכ"ם-רכב מבוסס Arbe

23 יוני, 2022

יצרנית מערכות הרכב הסינית HiRain הכריזה על כניסה ב-2023 לייצור המוני של מערכות ADAS המבוססות על מכ"ם ה-FMCW של ארבה. מניית החברה בנסד"ק זינקה בכ-35%

חברת HiRain Technologies הסינית הכריזה על מעבר לייצור המוני של מערכות ADAS המבוססות על המכ"ם של חברת ארבה (Arbe) התל אביבית. היצרנית הסינית קיבלה הזמנות ממספק יצרניות רכב לאספקת מערכות הבטיחות במתכונת של ספק מערכת ראשי ( ADAS Tier 1 supplier), ומעריכה שהיא תגיע להיקף ייצור מלא במהלך שנת 2023. המכ"ם הוא מרכיב מרכזי במערכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) בזכות יכולתו לפעול בכל תנאי מזג האוויר. הייריין הסינית משתמשת בערכת השבבים של ארבה הכוללת מערך של 48 ערוצי שידור ו-48 ערוצי קליטה, ושבב עיבוד ייעודי.

מנכ"ל ארבה, קובי מרנקו, אמר שסין היא שוק הרכב הגדול בעולם ומובילה את המעבר לנהיגה אוטונומית. "חברת ריינהייר היא אחת מספקיות Tier 1 המובילות בתעשיית הרכב הסינית. המכ"ם שהיצרנית הסינית תתקין במערכות ה-ADAS מגיע לטווח של עד 350 מטר ולרזולוציה של 1°. להערכת ריינהייר הוא מספק "ענן נקודות" ברמת פירוט של חיישני LiDAR, אשר ניתן לנתח ביתר פירוט באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית במסתגרת שלה היתוך החיישנים (sensor fusion).

הוגדרה תצורת הייצור הסופית

ארב פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בעלי תדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. המכ”ם של ארבה מפיק תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. התמונה מתעדכנת 30 פעמים בשנייה. במאי 2022 החברה הכריזה על תצורת הייצור הסופית של המכ"ם, אשר עומדת בתקן ASIL-B, AEC-Q100 ומגדילה את טווח הגילוי של רוכבי אופניים מ-350 מטר לכ-800 מטר.

חברת ארבה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-360 מיליון דולר. ההכרזה של הייריין הזניקה את מניית החברה בכ-35%. החברה עדיין נמצאת בשלבי הפיתוח וטרום הייצור התעשייתי, ולאור זה מכירותיה ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו בכ-900 אלף דולר. החברה דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 18.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021. יחד עם זאת, היא דיווחה לפני חודש שיונדאי מבצעת פרוייקט פיילוט המבוסס על המכ"ם שלה, ושחמישה יצרני מערכות ראשיים מתמודדים עם המכ"ם שלה על הזמנות של יצרניות רכב (OEM) בהיקף פוטנציאלי מצטבר שיכול להגיע לכמיליון מערכות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ADAS , ארבה , מכ"ם , רכב אוטונומי