אינטל מוכרת את השליטה בקבוצת Intel Security

8 ספטמבר, 2016

חמש שנים אחרי שרכשה את מקאפי תמורת 7.7 מיליארד דולר והקימה את אינטל סקיוריטי, אינטל מוכרת 51% ממניות הקבוצה תמורת 4.2 מיליארד דולר ומחזירה את מקאפי לתחייה

חמש שנים אחרי שרכשה את מקאפי תמורת 7.7 מיליארד דולר והקימה את אינטל סקיוריטי, אינטל מוכרת 51% ממניות הקבוצה תמורת 4.2 מיליארד דולר ומחזירה את מקאפי לתחייה

מנכ"ל מקאפי המחודשת כריס יאנג
מנכ"ל מקאפי המחודשת כריס יאנג

חברת אינטל (Intel) אינטל מוכרת את השליטה בחטיבת הסייבר שלה, Intel Security, לחברת האחזקות הפרטית TPG בעסקה ששוויה 4.2 מיליארד דולר. במסגרת העיסקה, תקבל TPG שליטה בחברה ותחזיק 51% ממניותיה. בתמורה, היא תשלם לאינטל 3.1 מיליארד דולר ותבצע השקעה נוספת בהיקף של 1.1 מיליארד דולר כדי למקד את פעילותה ולהרחיב את נתח השוק שלה. אינטל תמשיך להחזיק ביתרת המניות (49%). החברה המשותפת תיקרא מקאפי (McAfee).

כזכור, בשנת 2011 רכשה אינטל את חברת מקאפי תמורת 7.7 מיליארד דולר, ולאחר מכן שינתה את שמה ל-Intel Security. בעקבות העיסקה, היא תחזור להשתמש בשמה המקורי, מקאפי. המטרה היא להופך את מקאפי לאחת מחברות אבטחת המידע (pure-play cybersecurity) המובילות בעולם. נשיא אינטל, בריאן קרזניץ', אמר שבאבטחה נשארת נושא מרכזי בכל מה שאינטל עושה, "ונמשיך להטמיע את יכולות האבטחה הטובות בתעשייה. שיתוף הפעולה עם TPG ביחד עם גיבוי מאינטל, יאפשרו לחברה החדשה לנצל טוב יותר את ההזדמנויות בשוק העולמי באמצעות מיקוד".

חברת TPG היא חברת השקעות שהוקמה בשנת 1992 ומנהלת השקעות בשווי של כ-70 מיליארד דולר במקומות רבים בעולם. מייסד משותף ומנכ"ל משותף של TPG, ג'ים קולטר, אמר שבתור חברה עצמאית תוכל מקאפי להיות גמישה ולהגיב במהירות לשינויים בשוק האבטחה העולמי. החברה החדשה תנוהל על-ידי כריס יאנג, ששימש עד היום כמנהל קבוצת Intel Security. לפני שהצטרף לאינטל הוא היה אחראי על קבוצת ה-Security בחברת סיסקו.

קבוצת אינטל סקיוריטי מספקת תוכנות הגנה לכשני שלישים מ-2,000 החברות הגדולות בעולם ומאתרת כ-400,000 איומים חדשים ביום. כיום החברה מעסיקה כ-7,500 עובדים. במחצית הראשונה של 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-1.1 מיליארד דולר. מחיר העיסקה נקבע על-פי הערכת שווי נכס (51% מהחברה) של 2.2 מיליארד דולר, וחוב של החברה בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. על-פי ההסכם, אינטל תכסה את החוב עם השלמת הדו"ח הכספי של מקאפי, ככל הנראה בתוך 3-5 חודשים. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות