פריסקייל סגרה לצמיתות את מפעל ייצור השבבים בסנדאי, יפן

7 אפריל, 2011

הייצור הועבר למפעלים אחרים של פריסקייל בטקסס ובאריזונה. מדובר באחד מהמפעלים הוותיקים של החברה: הוא החל לפעול בשנת 1987 כשותפות בין מוטורולה וטושיבה, והעסיק כ-600 עובדים. בעבר הודיעה פריסקייל שהיא מתכננת להפסיק את פעולתו בסוף 2011

הייצור הועבר למפעלים אחרים של פריסקייל בטקסס ובאריזונה. מדובר באחד מהמפעלים הוותיקים של החברה: החל לפעול בשנת 1987 והעסיק 600 עובדים

Techtime Japan Disasterבעקבות השלמת תהליך הערכת הנזקים לאחר רעידת האדמה ביפאן, החליטה חברת פריסקייל (Freescale) לסגור לצמיתות את מתקן הייצור בסנדאי. המתקן מייצר שבבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ ונפגע קשה ברעידת האדמה שהתרחשה ב-11 למרץ, ולאחר מכן גם ברעידות המשנה שבאו בעקבותיה.

אתמול פירסמה החברה הודעה מיוחדת בה מסרה שהיקף הנזקים לא מאפשר להחזיר את המתקן לייצור "בזמן סביר", ולכן היא מפסיקה את פעילותו ומעבירה את הייצור לאתרים אלטרנטיביים. יו"ר ומנכ"ל פריסקייל, ריץ' באייר, אמר שמדובר בתקופה קשה ל-600 עובדי המפעל. "פריסקייל תעניק להם פיצוי באמצעות תשלומי שכר לתקופה מסויימת בנוסף לפיצויים על הפסקת העבודה", אמר.

25 שנות ייצור

מפעל הייצור בסנדאי הוא מהמפעלים הוותיקים ביותר של פריסקייל. המפעל הוקם כשותפות בין מוטורולה וטושיבה בשנת 1987. בשנת 1999 רכשה מוטורולה סמיקומדקטורס (שמאוחר יותר הפכה לפריסקייל) את חלקה של טושיבה. רעידת האדמה, למעשה, הקדימה את פריסקייל במספר חודשים. באפריל 2009 היא הודיעה על כוונתה לסגור את הפאב, ותכננה להשלים את התהליך עד לדצמבר 2011.

מתקן הייצור בסנדאי מייצר מיקרו-בקרים, חיישנים ורכיבים אנלוגיים. בעקבות הכוונה לסגור אותו, הכינה פריסקייל מלאי של רכיבים כדי להקל על תהליך סגירת המפעל, והכשירה את מפעלי הייצור באוק-היל, טקסס, ובצ'נדלר, אריזונה, בייצור הרכיבים שמקורם בסנדאי.

המפעל ממוקם כ-130 ק"מ ממוקד הרעש, במרחק של 25 ק"מ מהחוף וכ-113 ק"מ צפונית לכור הגרעיני הפגוע שליד פוקושימה. פריסקייל הודיעה שהיא ממשיכה בפעולות הסיוע לעובדים ולמשפחותיהם בסנדאי. הן כוללות אספקת מזון, מים, ביגוד ומצרכי חירום נוספים. במקביל, החברה הקימה קרן תמיכה בעובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: האסון ביפן , חדשות , סמיקונדקטורס