iSuppli: בניגוד לתחזית המקורית – המשבר ביפן יגדיל את היקף המכירות בשוק השבבים העולמי

9 אפריל, 2011

חברת המחקר פירסמה תחזית מעודכנת: עליית המחירים הצפוייה, במיוחד של זיכרונות DRAM, תפצה על הפגיעה בהיקף הייצור ותביא לצמיחה של 7% בשוק חצאי-המוליכים. הוא יגיע להיקף של יותר מ-325 מיליארד דולר ב-2011

העלייה במחירי הזיכרונות תפצה על הירידה בהיקף הייצור, ושוק השבבים העולמי יצמח ב-7% בשנת 2011

Techtime Semiconductors Market 2011בניגוד לתחזיות הראשונות, תגובת השוק לאסון ביפן ולמחסור בחומרי גלם וסגירת חלק ממפעלי ייצור השבבים לא תהיה ירידה בהיקף השוק העולמי ב-2011, אלא דווקא עלייה במכירות. כך העריכה בשבוע שעבר חברת המחקר iSuppli בתחזית מעודכנת שביצעה לשוק חצאי-המוליכים העולמי.

להערכת החברה, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמחסור בחומרי גלם והפגיעה בהיקף הייצור יביאו לעלייה משמעותית במחירי הרכיבים. החברה מעריכה כי היקף השוק יצמח השנה ב-7% ל-325.3 מיליארד דולר. זאת כאשר התחזית המקורית, שבוצעה לפני רעידת האדמה והצונאמי ביפן, חזתה עלייה של 5.8% להיקף של 320.1 מיליארד דולר.

עלייה במחירי ה-DRAM

המרכיב הבודד הגדול ביותר שיתרום לעלייה במכירות הוא שוק זיכרונות ה-DRAM. בתחילה העריכה HIS iSuppli ששוק זיכרונות ה-DRAM יקטן השנה ב-10.6%, אולם לאור עליית המחירים ברבעון האחרון, תגובת השוק לאסון ביפן והמחסור המתפתח בחומרי גלם שנגרמו בעטיו, היא העלתה את התחזית ב-6.2%. השנה, להערכתה, שוק ה-DRAM יקטן ב-4% בלבד.

Techtime semiconductor market DRAM"רעידת האדמה הקטינה את היקף הייצור העולמי של זיכרונות DRAM ב-1.1%", אמר אנליסט בכיר תחום הזיכרונות בחברה, מייק הווארד. "ההפחתה הזו, לצד גורמים נוספים, מנעה ירידה במחירי הזיכרונות בחודש מרץ, שזו התקופה החלשה ביותר של השנה. ליציבות המחירים בתקופה שבה הם בדרך-כלל יורדים, תהיה השפעה דרמטית על התוצאה השנתית". כך למשל, באפריל צפויים המחירים לעלות ב-2%, למרות שהציפייה המוקדמת הייתה שבחודש זה הם יירדו ב-3%-4%.

פצצת זמן מסיליקון

אלא שבחודשים הקרובים המחירים צפויים להמשיך ולעלות, במיוחד עקב המחסור בחומרי גלם לייצור הרכיבים. יפן מייצרת כ-50%-60% מפרוסות הסיליקון, שהן המצע הבסיסי שעליו מייצרים רכיבים ובלעגיהם לא ניתן ליצר חצאי מוליכים. אגב, בעוד iSuppli מעריכה את משקלה של יפן ב-60%, חברת המחקר Future Horizons מעריכה את משקלה ב-50% מהייצור העולמי של פרוסות סיליקון.

לעת עתה, שני מפעלי ייצור פרוסות סיליקון 300 מ"מ של Shin-Etsu עדיין מושבתים. מדובר בשני מתקנים המספקים 20% מהתצרוכת העולמית של פרוסות סיליקון. "המחסור בפרוסות בקוטר של 300 מ"מ פוגע בעיקר ביצרני הזיכרונות", אמר הווארד.

"המחסור יורגש ברגע שבו רמות המלאי הקיימות במפעלים יתחילו לרדת. להערכתנו, כאשר רמות המלאי יגיעו לכ-50% מרמות המלאי האופייניות במפעלי ייצור זיכרונות, נתחיל לראות את השפעת המחסור על היקף ייצור הזיכרונות. הדבר צפוי להתרחש בחודש אוקטובר – והתוצאה תהיה עלייה נוספת במחיר זיכרונות ה-DRAM".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: האסון ביפן , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס