Nvidia רוכשת את Icera הבריטית תמורת 367 מיליון דולר במזומן

11 מאי, 2011

המיזוג יאפשר ל-Nvidia להציע לשוק הסמארטפונים והטאבלטים פתרון מלא הכולל את מעבד היישומים Tegra ואת מעבדי התקשורת האלחוטית Icera

המיזוג יאפשר ל-Nvidia להציע לשוק הסמארטפונים והטאבלטים פתרון מלא הכולל את מעבד היישומים Tegra ואת מעבדי התקשורת האלחוטית Icera

NVIDIA to Acquire Icera חברת Nvidia רוכשת את יצרנית מעבדי התקשורת האלחוטיים הבריטית עבור טלפונים סלולריים, Icera, תמורת 367 מיליון דולר במזומן. העיסקה צפויה להסתיים בעוד כחודש. החברה מסרה שמטרת העיסקה היא לשלב את טכנולוגיית התקשורת האלחוטית של Icera בקו מעבדי Tegra של Nvidia, על-מנת לחזק את מעמדו בשוק התקשורת הניידת.

מעבד Tegra הוא מעבד יישומים בעל 2 ליבות וזיכרון הבזק. בהודעה על העיסקה, הסבירה החברה ששוק מעבדי התקשורת האלחוטיים הוא אחד מהמגזרים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בשוק. "מעבד היישומים ומעבד התקשורת (RF) הם שני המעבדים המרכזיים בסמארטפון, ולכן הרכישה תוכל להכפיל את מכירות Nvidia לשוק הסמארטפונים והטאבלטים".

החברה הוקמה בשנת 2002 ופועלת מהעיר בריסטול בבריטניה. היא מעסיקה כ-300 עובדים ונמצאת בשלבי רישום שונים של כ-550 פטנטים בתחום התקשורת האלחוטית. שני קווי המוצר המרכזיים שלה הם מעבד Livanto, הנחשב לאחד ממעבדי התקשורת האלחוטית בעלי קצב העברת הנתונים מהמהירים בתעשייה, ומשפחת מעבדי Espresso, המיועדים לשימוש ברשתות מהדור ה-2, ה-3 וה-4.

חברת Nvidia מפתחת מעבדים גרפיים לשוק המקצועי ולשוק הצרכני. היא נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום העיבוד הגרפי, והמאיץ הצרכני GeForce מתוצרתה מצוי במחשבים רבים. במקביל, היא מנהלת פעילות עניפה בתחומי העיבוד הגרפי לצורכי הדמייה ותכנון תלת מימדי, ולאחרונה נכנסת לתחום המחשוב-על באמצעות התאמת המעבד הגרפי Tesla למטלות חישוביות. החברה פועלת מסנטה-קלרה, קליפורניה ומעסיקה 5,700 עובדים. החברה  Nvidia מיוצגת בישראל על-ידי CRG.

Nvidia מחפשת עסקת רכישה בישראל

לאחרונה מסר ל-Techtime מנהל קבוצת הפיתוח העסקי של החברה, אלן טיקט, שביקר לאחרונה בישראל, שהחברה החלה בחיפושים אחר הזדמנות רכישה בישראל. לדבריו, "ישראל היא מדינה טובה מאוד מבחינתנו, מכיוון שיש בה הרבה מאוד חברות סטארט-אפ עם טכנולוגיות מתקדמות".

במסגרת נסיונותיה של החברה להכיר את השוק הישראלי, היא החליטה לקיים השנה בארץ את המפגש המקצועי השנתי שלה. זו הפעם הראשונה שהארוע יתקיים מחוץ לארצות הברית. הארוע מתוכנן להתקיים ב-30 במאי במלון הילטון בתל-אביב, בהשתתפות מומחים של החברה בתחום המעבדים הגרפיים (GPU), ומקבלי החלטות בכירים בחברה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תקשורת