סיוה חשפה חבילת שיפורים מהפכנית במעבדים לתקשורת אלחוטית

20 פברואר, 2013

השיפורים בארכיטקטורת CEVA-XC כוללים תמיכה בריבוי-ליבות, שימוש במעבדי-עזר למימוש פונקציות של המודם, תמיכה בחישובי נקודה צפה וקטוריים ובפרוטוקולים החדשים של ARM. החברה אפילו הגדירה סט פקודות חדש לתקשורת MIMO מרובת אנטנות

חבילת השיפורים החדשה ממצבת את החברה כמובילה בשוק מערכות ה-MIMO

למרות שסיימה את שנת 2012 עם ירידה במכירות ונכשלה בניסיון הנועז לרכוש את חברת MIPS, חברת סיוה (CEVA) מהרצליה לא שוקטת על השמרים. אתמול היא הכריזה על חבילת שיפורים למעבד האותות המוביל שלה לתחום התקשורת האלחוטית, CEVA-XC, אשר מייצרת פער גדול בינה לבין המתחרים.

סיוה ערן ברימן
ערן ברימן. "שיתפנו פעולה עם היצרניות הגדולות ביותר"

חברת סיוה מהרצליה מספקת קניין רוחני לתכנון פתרונות המבוססים על מעבדי אותות ספרתיים (DSP). אחד ממוצרי הדגל שלה הוא מעבד CEVA-XC המיועד ליישומים אלחוטיים תובעניים. מדובר ביישומי מטרה כמו תחנות בסיס סלולריות קטנות מהדור החדש, נקודות גישה אלחוטיות לרשת (Wi-Fi), נקודות גישה לרשתות מטרו וכן שימוש בתאים סלולריים גדולים.

סיוה מעבדי אותות סלולרחבילת העידכונים שעליה הכריזה את מול היא כל-כך מקיפה, שהיא כמעט ומגדירה מחדש את המשפחה. היא כוללת טכנולוגיה שקיבלה את הכינוי MUST, שהוא ראשי תיבות של MUlti-core System Technology. היא כוללת יכולות הפעלה של המעבדים בתצורת ריבוי-ליבות, עם תמיכה בביצוע חישובי נקודה צפה וקטוריים.

החישוב הווקטורי מאפשר להפעיל במהירות אלגוריתם זהה על מספר ליבות עיבוד שונות, כדי לעבד במקביל נתונים שונים, אולם בעלי מאפיינים דומים. היכולת הזו חשובה במיוחד עבור מערכות התקשורת החדשות המבוססות על תקני 802.11ac ואילך, שכן התקנים הללו מבוססים על שימוש במספר אנטנות בו-זמנית (MIMO) לשיפור איכות השידור והקליטה בהספקים נמוכים. חישובי נקודה צפה מתבצעים בלא תלות במיקום הנקודה העשרונית ולכן הם חיוניים לעיבוד כמויות גדולות של מידע.

לשם המחשה, המושג מחשב-על נכנס לתעשיית המחשוב בעקבות פיתוח היכולות לבצע חישובי נקודה צפה וקטוריים בשנות ה-60. כדי למצות את היתרון, CEVA גם פיתחה גם של פקודות ייעודיות (Instruction Set Architecture) לעיבוד פרוטוקולי 802.11ac  במערכות מבוססות MIMO בעלות ארבע אנטנות.

האנליסט הראשי בחברת The Linley Group, סקוט גרדנר, אמר שהשיפורים בארכיטקטורה מציבים את סיוה "ספקית הקניין הרוחני היחידה עבור מעבדי DSP אשר מעניקה תמיכה רחבה בתכנונ מערכות על-גבי שבב (SoC) מרובי-ליבות". בין השאר הוא מתכוון למגוון גדול מאוד של מעבדי-עזר המיישמים בחומרה פונקציות רבות של המודם האלחוטי, ערוץ העברת נתונים משופר בין מעבדי-העזר לזיכרון של ה-DSP, ולתמיכה בפרוטוקולי הקישוריות המתקדמים ביותר של חברת ARM.

סמנכ"ל השיווק של חברת סיוה, ערן ברימן, אמר שחבילת הטכנולוגיות שעליהן החברה הכריזה ישפרו בצורה דרמטית את ביצועי המערכות על-שבב מבוססות DSP. "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם חברות מובילות בשוקי המכשירים והתשתיות, כדי להבטיח שהטכנולוגיות החדשות ימדו בדרישות המחמירות ביותר בתעשייה.

"השילוב של טכנולוגיית ריבוי הליבות MUST, התמיכה בחישובים וקטוריים והתמיכה בפרוטוקולים המתקדמים של ARM, מחזקים את מעמדנו כחברה המובילה בתחום מעבדי האותות ליישומי תקשורת, ומספקים פיתרון מקיף לפיתוח מוצרים מתקדמים לתקני LTE-Advanced, Wi-Fi ומעבר להם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית , תקשורת