Digi-Key החלה להפיץ את כרטיס BeagleBone Black החדש

25 אפריל, 2013

הפרוייקט החל כיוזמה של מספר מהנדסים מחברת TI, אשר פיתחו את הכרטיס בהתנדבות, ובמימון של חברת Digi-Key

BEAGLEחברת ההפצה הגלובלית Digi-Key הכריזה על הרחבת התמיכה בקו מוצרי BeagleBoard, עם הוספת הגירסה החדשה BeagleBone Black על-ידי קבוצת הקוד הפתוח BeagleBoard.org.

פרוייקט BeagleBone עוסק בפיתוח ואספקת כרטיס מחשב משובץ שניתן להפעילו באמצעות מערכות ההפעלה לינוקס, אנדרואיד ואבונטו. הקבוצה מפתחת גם כרטיסי מחשב המתחברים אל לוח האם באמצעות USB או איתרנט, כדי לאפשר פיתוח מהיר וזול של מערכות משובצות חדשות.

כרטיס BeagleBone Black החדש כולל מעבד Sitara בקצב של 1GHz מתוצרת חברת טקסס אינסטרומנטס, המבוסס על מעבד Cortex-A8 של חברת ARM. הוא מופיע עם כרטיס זיכרון DDR3 בנפח של 512 מ"ב ועם קישוריות HDMI.

מייסד הפרוייקט, ג'ייסון קרינדר, אמר שהתמיכה של Digi-Key היתה מרכזית בהצלחת הפרוייקט. "כבר בשנת 2008 היא היתה הראשונה שהכירה בחשיבות הפרוייקט, וקפצה לתוכו בשנתי רגליים". הפרוייקט החל כיוזמה של מספר מהנדסים מחברת TI, אשר פיתחו את הכרטיס בהתנדבות, ובמימון של חברת Digi-Key.

כיום מדובר בפלטפורמת מחשוב חזקה למדי, הכוללת מעבד כללי (CPU), יכולות עיבוד תמונה בשניים ובשלושה מימדים, יכולות מסויימות של מעבד DSP, וספרייה של תוכנות שפותחו על-ידי קהילת הקוד הפתוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , רכיבים , שיווק והפצה