חיישן המכ"ם התלת-מימדי של Vayyar הישראלית יתבסס על מעבדי  קיידנס

10 ינואר, 2019

לדברי Vayyar, השימוש במעבד של קיידנס יאפשר להאיץ את פיתוח השבב ולקצר את זמן היציאה לשוק. אחת המשקיעות ב-Vayyar היא קרן הון-סיכון שבראשה עומד נשיא קיידנס

חברת Vayyar Imaging מיהוד בחרה במעבד האותות Tensilica Vision של חברת קיידנס (Cadence)  עבור חיישן גלי הרדיו המתקדם שפיתחה, המאפשר למפות באופן תלת מימד את הסביבה ללא שימוש במצלמה. ה-Tensilica Vision יאפשר לחיישן של Vayyar להריץ אלגוריתמים מורכבים ולעבד אותות מכ"ם בזמן אמת על גבי השבב, ללא צורך במעבד חיצוני.

Vayyar פיתחה טכנולוגיית חיישנים, המבוססים על קרינת RF בתדר גבוה, אשר מסוגלים לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, בשל התדר שעליו הוא מתבסס, החיישן של Vayyar מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר. החיישן של החברה, שפותח כמערכת-על-שבב (SoC), פועל בתדרי 3-81 ג'יגה-הרץ, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO). לטכנולוגיה של החברה עשויים להיות יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד.

ב-Vayyar מסבירים כי בחרו במעבד האותות (DSP) של קיידנס בגלל מערך הפקודות רחב ההיקף ועתיר הביצועים שלו, שטח הליבה הקטן, דרישות ההספק הנמוכות, ופרופיל הביצועים/מילי-וואט הגבוה שלו, בהשוואה ל-CPUs ול-GPUs. התכונות הייחודיות הללו מאפשרות להריץ את שכבת היישום המלא בתוך ה-SoC, מה שמקל את שילוב החיישן בהתקנים מסוגים שונים.

עוד מוסיפים ב-Vayyar כי השימוש במעבד של קיידנס יאפשר להאיץ את זמן הפיתוח ולקצר מאוד את זמן היציאה לשוק. ל-Vayyar יש שיתוף פעולה עם ענקית הטלקום היפנית סופטבנק במטרה לפתח יישומי IoT אשר יתבססו על חיישן התלת-מימד של Vayyar ועל טכנולוגיית הבינה המלאכותית של סופטבנק. Vayyar גייסה עד היום כ-79 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. את הסבב האחרון, שהתבצע בדצמבר 2017 ובו גייסה החברה כ-45 מיליון דולר, הובילה קרן ההון-סיכון Walden Riverwood, שבראשה עומד נשיא קיידנס ליפ בו טאן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , חברות סטראט-אפ , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: Cadence , Vayyar