אוטוטוקס שילבה את מעבד האותות של סיוה בשבב ה-V2X הדואלי שלה

19 פברואר, 2019

מדובר בשבב ה-V2X היחיד בעולם התומך בשני התקנים בשוק: DSRC ו-CV2X. "המעבד של סיוה אפשר לנו לשלב במהירות ומאובטחת שני תקנים באותו שבב"

שיתוף פעולה בין שתי חברות שבבין ישראליות. היום חשפה סיוה (CEVA) כי חברת אוטוטוקס (Autotalks) שילבה את מעבד האותות CEVA-XC של סיוה בשבב ה-V2X הדואלי שהיא השיקה לפני מספר חודשים לתקשורת בין כלי רחב לתשתיות תחבורה. מדובר בפתרון הראשון והיחיד בשוק התומך בשני התקנים המרכזיים לתקשורתV2X : תקו התקשורת הישירה, DSRC, הפועל בעיקר בארצות הברית, ביפן ובמדינות אירופה, והתקן הסלולרי (Cellular V2X) המתבסס על תקשורת בין המכונית לרשת הסלולארית.

המודל העסקי של סיוה מתבסס על מכירת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה וקבלת תמלוגים על כל מכירת מוצר קצה שכולל את הקניין הרוחני שלה, וחשיפת שיתוף הפעולה מגיעה לאחר שאוטוטוקס כבר הכריזה על היציאה לשוק של השבב, אשר ייוצר על-ידי חברת STMicroelectronics,

סמנכ"ל המחקר והפיתוח של אוטוטוקס, עמוס פרוינד, אמר: "אוטוטוקס וסיוה נהנות משיתוף פעולה ארוך ומוצלח. התמחותה הייחודית של סיוה בעיבוד אותות בתחום התקשורת הסלולרית משלימה את הפתרון שלנו. המעבד של סיוה אפשר לנו לשלב במהירות ובצורה חלקה שני תקנים באותו שבב וליצור פתרון V2X מאובטח ראשון ויחיד בעולם".

מנהל חטיבת התקשורת האלחוטית של סיוה, מיכאל בוקאיה, הוסיף: "השבב של אוטוטוקס משקף את יתרונות השימוש בטכנולוגיית עיבוד האותות שלנו, המאפשרת להוסיף תקנים חדשים באמצעות עדכון תוכנה על גבי חומרה קיימת".

כל שוק ה-V2X בשבב אחד

טכנולוגיית V2X מיועדת לאפשר למכוניות להעביר ביניהן, באמצעות תקשורת אלחוטית, נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. להערכת חברת המחקר TechNavio, למרות ששוק תקשורת ה-V2X צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-29% בארבע השנים הבאות, "הוא מאופיין בתחרות עזה בין הפתרון הישיר לבין הפתרון הסלולרי".

שבבי התקשורת הקודמים של אוטוטוקס תמכו אוטוטוקס בפתרון ה-DSRC בלבד, אולם לפני מספר חודשים היא חשפה ערכת שבבים חדשה אשר תומכת בו-זמנית בשתי הטכנולוגיות: גם ב-DSRC וגם ב-C-V2X. להערכת אוטוטוקס, מדובר בפיתרון הראשון בעולם אשר מצליח לספק ערכת שבבים התומכת בשתי טכנולוגיות התקשורת המתחרות.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , DSP , קניין רוחני , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , סיוה