מפעל TowerJazz ביפן ייצר בקרי-צגים עבור חברת TLi

13 מאי, 2013

בקרי מסך וחיישנים מצויים ב-43% מהטלפונים הניידים שנמכרו בעולם בשנת 2013. מניית TowerJazz עדיין לא התאוששה מהדו"ח של הרבעון הראשון, שבו דיווחה החברה על ירידה גדולה במכירות

סמיקונדקטורס שבבים מייקרון Micron חצאי מוליכים
סמיקונדקטורס שבבים מייקרון Micron חצאי מוליכים
מפעל הייצור של טאואר ביפן

חברת טאואר (TowerJazz) תייצר את הבקרים עבור צגים שטוחים של סמארטפונים וצגים ניידים מתוצרת חברת TLi הקוריאנית. חברת LTi מספקת רכיבים לבקרת התאורה עבור צגים שטוחים ורכיבים לבקרת חיישני קירבה עבור טלפונים חכמים. רוב לקוחותיה מצויים בקוריאה.

טאואר מסרה שהמוצרים החדשים של החברה ייוצרו בתהליך CMOS בגיאומטריה של 0.18 מיקרון במפעל החברה בעיר נישיוואקי ביפן (Fab 4). מדובר ברכיב המצוי בכל הסמארטפונים ובעל שוק המוני גדול מאוד: להערכת החברה בשנת 2012 צויידו 43% מכל הטלפונים הניידים בעולם ברכיבים לבקת תאורה ובקרת קירבה. הייצור ההמוני של הרכיבים צפוי להתחיל ברבעון השלישי 2013.

בתוך כך, מניית TowerJazz בנסד"ק עדיין לא התאוששה מהדו"ח הרבעוני האחרון של החברה, והיא נסחרת במחיר הנמוך ביותר מ-6% בהשוואה למחיר המנייה לפני שבוע. ביום חמישי שעבר דיווחה החברה על תוצאות הרבעון הראשון של 2013, מהן עולה שמכירותיה ירדו בכ-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-113 מיליון דולר בלבד.

מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר, הסביר את הירידה בקיטון בהיקף הזמנות הייצור של חברת מיקרון (Micron) מטאואר. תחזית החברה לרבעון השני כוללת עלייה של כ-13% במכירות, להיקף של 122-132 מיליון דולר. על-פי ההסכם שנחתם בין מיקרון לבין TowerJazz עם רכישת מפעל הייצור של מיקרון בנישיוואקי, הוא שמיקרון תבצע הזמנות מהמפעל עד לשנת 2014.

בהסכם יש סעיף שלפיו מיקרון יכולה להפחית את הייצור או לדרוש פיצוי אחר, במידה וטאואר לא תעמוד בכל סעיפי ההסכם. השאלה המעניינת היא האם הפחתת הייצור של מיקרון נובעת מקשיים של טאואר לעמוד בהסכם, או מירידה בביקוש לזיכרונות של מיקרון המיוצרים במפעל בנישיוואקי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Micron , Semiconductors , TowerJazz