ניכשל נסיון ההשתלטות על DSPG – אלי איילון וצביקה לימון נותרו מחוץ לדירקטוריון

11 יוני, 2013

כשהתפזר עשן הקרב במאבק השליטה על DSPG, התברר שכולם הפסידו: קרן סטאבורד לא הצליחה להשיג רוב של 5 דירקטורים מתוך 9. אולם הנהלת החברה איבדה שניים מאנשי המפתח שלה בדירקטוריון: צביקה לימון ואלי איילון

כשהתפזר אתמול עשן הקרב במאבק השליטה על DSPG, התברר שכולם הפסידו

עימות בין שני יריבים קשוחים: ג'פרי סמית (מימין) ואלי איילון
עימות בין שני יריבים קשוחים: ג'פרי סמית (מימין) ואלי איילון

המאבק הייצרי והקשוח שהתנהל בשנה וחצי האחרונות בין הנהלת ספקית שבבי המולטימדיה מהרצליה, חברת DSPG, לבין קרן הגידור האמריקאית Starboard Value, הסתיים אתמול בלי הכרעה חד-משמעית. אתמול התקיימה אסיפת בעלי המניות של החברה, אשר היתה צריכה לבחור דירקטורים חדשים. קרן סטארבורד קיוותה להשיג 5 דירקטורים מטעמה כדי להשתלט על הדירקטוריון המונה 9 חברים. היא טענה בפני בעלי המניות שההנהלה הנוכחית לא ממצה את הפוטנציאל הפיננסי הטמון בחברה. במקום להשקיע במחקר ופיתוח וכניסה לתחומים חדשים, עליה להתמקד במכירת מוצרים קיימים ובמכירה מהירה של  החברה.

הנהלת DSPG הובילה מהלך נגדי שהתמקד בקמפיין שנועד לשכנע את בעלי המניות שקרן סטארבורד מעוניינת לבצע מימוש מהיר של נכסים, ומפסידה פוטנציאל צמיחה גדול של החברה. לפני מספר חודשים הציעה הנהלת DSPG הסכם פשרה לסטארבורד, שבמסגרתו היא תתמוך בבחירת 4 חברי דירקטוריון מטעם סטארבורד, אבל תפסיק לנסות ולהשתלט על החברה. קרן הגידור דחתה את ההצעה ויצאה למאבק על בעלי המניות. מהבחינה הזו היא הפסידה: בעלי המניות בחרו בשני דירקטורים בלבד מטעמה, נורמן רייס ונורמן טאפה. פירוש הדבר שכיום יש ארבעה דירקטורים מטעמה בחברה והיא נכשלה בניסיון ההשתלטות.

ניצחון בנקודות בלבד

אולם מבחינת החברה, מדובר בניצחון יקר מאוד. אלי איילון שהוביל את החברה ב-17 השנים האחרונות כמנכ"ל בחלק מהזמן וכיו"ר הדירקטוריון, נשאר מחוץ לדירקטוריון. לפני מספר שבועות הוא הודיע על פרישה מתפקיד יו"ר פעיל של הדירקטוריון, כדי למנוע מסטארבורד טענות על ממשל תאגידי לוקה בחסר. התוצאה היתה שעם סיום האסיפה אתמול התברר שהוא בחוץ, ואינו חלק מחברת DSPG. מדובר במצב מפתיע מאוד, שכן איילון נחשב לאחד מהאישים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על החברה, וכמי שניהל את הקמפיין לבלימת ניסיון ההשתלטות. היו"ר הנוכחי הוא פטריק טאנגי, אשר נבחר על-ידי אלי איילון להחליפו בתפקיד היו"ר. אלא שפאנגי אינו מוגדר כיו"ר פעיל כפי שאיילון הוגדר.

בנוסף אליו, הפסיד את מקומו בדירקטוריון גם אלי לימון מקרן מגמה (אשר מחזיקה בכ-17% ממניות חברת Waze). לימון שימש כדירקטור בחברה במשך 14 שנים. בתוצאה הסופית: שניים מארבעת הדירקטורים שנבחרו, ראובן רגב וגבי זליקסון, הומלצו על-ידי DSPG. השניים האחרים, נורמן רייס ונורמן טאפה, היו מועמדי קרן סטארבורד האמריקאית, בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה. מינוי ארבעת הדירקטורים צפוי להיכנס לתוקף עם אישור תוצאות הצבעת בעלי המניות.

האם מנשבות רוחות חדשות?

כעת, כאשר השלכות החלטת בעלי המניות עדיין לא ברורות, והמשקיעים בבורסה מתקשים להחליט האם ההחלטה טובה או רעה, מנסה החברה לחזור לעבודה שגרתית. מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, אמר לאחר האסיפה: "כעת, כשמאבק הפרוקסי הקשוח והממושך נמצא מאחורינו, זה הזמן להניח לחילוקי הדעות ולעבוד יחד כדירקטוריון מאוחד לטובת האינטרסים של כל בעלי המניות. הדירקטוריון וההנהלה שלנו מקווים ליהנות מהניסיון והתובנה של הדירקטורים החדשים – רייס, זליגסון וטאפה – ומעריכים את רצונם  להצטרף ולתרום להצלחתנו בעתיד".

בהקשר הזה ראוי אולי לבחון את ההודעה המשותפת של הדירקטורים החדשים בחברה. רייס, זליגסון וטאפה, שנבחרו לראשונה לדירקטוריון החברה, פירסמו הצהרה משותפת שלפיה: "אנו מודים לבעלי המניות על תמיכתם בבחירתנו לדירקטוריון DSPG. אנו יודעים כי ל-DSPG יש מוצרים מצוינים ופוטנציאל משמעותי, ומצפים לעבודה מועילה עם הדירקטוריון, ההנהלה והעובדים לקראת הגדלת הערך של DSPG בטווח הארוך לטובת כל בעלי המניות". בחברת DSPG רשמו בסיפוק את העובדה שנציגי הקרן מדברים במושגים כמו "מוצרים מצויינים" ו-"טווח ארוך", בניגוד לשפה שבה השתמשו עד היום, שהתמקדה במיצוי מזומנים בטווח הקצר.

מהבחינה הזו אולי מעניינת יותר היא העובדה שגם מנכ"ל קרן סטארבורד האמריקאית, ג'פרי סמית', אימץ את מילון המונחים החדש: "אנו מאמינים כי לחברה יש מוצרים חזקים המייצרים תזרים מזומנים התומך בטכנולוגיות מעניינות ומלהיבות. החוזק הנמשך של צוות ההנהלה והדירקטוריון צריך לסייע ליצירת ערך מהזדמנויות אלו. נורמן רייס ונורמן טאפה יסייעו בחיזוק DSPG ובהגדלת שווי החברה בטווח הרחוק".

DSPG

DSPG מתכננת שבבי מולטימדיה למערכות תקשורת אלחוטיות בטכנולוגיות DECT/CAT-iq, DECT ULE, Wi-Fi, PSTN, VoIP ו-HDClear. השבבים שמפתחת החברה משלבים יישומי קול, אודיו, וידאו והעברת נתונים במגוון מוצרים, בהם מכשירי סלולר, מסכי מולטימדיה המקושרים לאינטרנט, מערכות אוטומציה ואבטחה ביתיות, טלפונים אלחוטיים, מערכות VoIP ונתבי תקשורת ביתיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured