מיזוג אפלייד מטיריאלס וטוקיו אלקטרון: נולד ענק בשוק מערכות הייצור לתעשיית השבבים

30 ספטמבר, 2013

חברת אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) האמריקאית מתמזגת עם חברת טוקיו אלקטרון (Tokyo Electron) היפנית ומייצרות חברה גלובלית ששווייה נאמד בכ-29 מיליארד דולר. החברה הממוזגת תקבל שם חדש

מיזוג ענק בתעשיית מערכות הייצור לתעשיית השבבים: חברת אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) האמריקאית מתמזגת עם חברת טוקיו אלקטרון (Tokyo Electron) היפנית ומייצרות חברה גלובלית ששווייה נאמד בכ-29 מיליארד דולר.

גרי דיקרסון
גרי דיקרסון

העיסקה אושרה פה אחד בדירקטוריונים של שתי החברות. העיסקה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2014. על-פי הסכם המיזוג, בעלי המניות של טוקיו אלקטרון יקבלו 3.25 מניות של החברה המאוחדת תמורת כל מנייה שברשותם. בעלי המניות של אפלייד מטירילאס יקבלו מניות ביחס של 1:1. בסיום התהליך יחזיקו בעלי המניות של אפלייד ב-68% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי המניות של טוקיו אלקטרון יחזיקו ב-32% מהמניות.

המיזוג כולל שינויים נוספים. החברה הממוזגת תקבל שם חדש שעדיין לא ניבחר. היא תירשם כחברה הולנדית בעלת שני מרכזי ניהול: בסנטה קלרה, ארה"ב, ובטוקיו, יפן. בנוסף, היא תיסחר גם בורסה של טוקיו וגם בבורסת נסד"ק.

החברה הממוזגת גם מתכננת ליישם תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 3 מיליארד דולר ב-12 החודשים הראשונים של המיזוג. החברות מעריכות שהמוצרים והטכנולוגיות המשלימות של שתיהן יביאו גם לחיסכון גדול בהוצאות. בסוף השנה הראשונה הן יחסכו כ-250 מיליון דולר ועד סוף השנה השלישית הן יכירו בחיסכון של 500 מיליון דולר.

נשיא ומנכ"ל אפלייד מטיריאלס, גרי דיקרסון, אמר שהמיזוג מייצר מרכז חדשנות גלובלי בהנדסת חומרים מדוייקים. "אנחנו מאמינים שהמיזוג יאיץ יצרת הערך למשקיעים ויפתח הזדמנוידשות בפני העובדים". מדובר במהלך עוצר נשימה מבחינתו של דיקרסון, אשר מונה למנכ"ל אפלייד לפני כחודש וחצי בלבד.

החברה הממוזגת מתכננת להאיץ את קצב הפיתוח של מערכות ייצור חדשניות בתחומי השבבים והצגים. בהודעה של אפלייד על המיזוג, היא הסבירה שמגמת הניידות יצרה פאזה חדשה של התפתחות התעשייה והביאה לשינויים מהותיים באופן שבו מכשירים אלקטרוניים מיוצרים.

"חדשנות תחום החומרים היא הגורם החשוב ביותר המייצר ביצועים במחיר כדאי בשוקי המערכות הניידות והצגים. לשתי החברות היחד יש את הידע וההנדסה המתקדמים ביותר בעולם והן ממוצבות במקום המאפשר להן לפתח ארכיטקטורות ופתרונות חדשניים עבור ארכיטקטורות ודורות חדשים של אבזרים".

החברה תנוהל במשותף. גרי דיקרסון ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת, כאשר יו"ר, נשיא ומנכ"ל טוקיו אלקטרון, טצורו היגאשי, ישמש כיו"ר החברה. הדירקטוריון יורכב מ-11 דירקטורים: חמישה דירקטורים שימונו על-ידי כל אחת משתי החברות ודירקטור נוסף שייבחר במשותף.

חברת אפלייד מטיריאלס מפתחת ציוד לייצור ומדידות קווי ייצור של מוליכים למחצה, וציוד לייצור צגים שטוחים ופנלים סולאריים. אתמול פירסמה אפלייד מטיריאלס את תוצאות הרבעון שהסתיים בחודש יולי 2013: המכירות ברבעון הסתכמו ב-1.98 מיליארד דולר והרווח הנקי ב-250 מיליון דולר.

חברת טוקיו אלקטרון פעילה במספר תחומים: ציוד לייצור שבבים, ציוד לייצור צגים שטוחים, ציוד לייצור תאים סולאריים וכן רכיבים אלקטרוניים ותוכנות. מכירותיה בשנת 2012 הסתכמו ב-5.4 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה