Synopsys הכריזה על ליבת העיבוד החדשה ARC HS38

29 אוקטובר, 2014

המעבדים החדשים פועלים בתדר של 2.2Ghz ומגיעים לעוצמת עיבוד של יותר מ-4200DMIPS. בנובמבר תוציא Synopsys את כרטיס הפיתוח עבורם. תומפסון: "אנחנו יותר חסכוניים בהספק מ-ARM"

בחודש הקרוב תוציא Synopsys את כרטיס הפיתוח עבורה. מייק תומפסון: "אנחנו יותר חסכוניים בהספק ממעבדי ARM"

SYNOPSYS THOMPSON

חברת Synopsys מסאניוויל, קליפורניה, הכריזה לפני שבועיים על ליבת העיבוד החדשה ARC HS38 עבור יישומים משובצים עתירי עוצמת עיבוד. המעבדים החדשים פועלים בתדר עבודה של 2.2Ghz ומגיעים לעוצמת עיבוד של יותר מ-4,200MIPS בסולם Dhrystone.

פלטפורמת העיבוד החדשה מספקת נתיב הרחבה של מעבדי ARC770  הוותיקים ומופיעה בגרסאות של שתי ליבות ושל ארבע ליבות. במהלך ביקור של Techtime בהנהלת סינופסיס בארה"ב, סיפר מנהל שיווק קבוצת מעבדי ARC, מייק תומפסון, שהמעבד החדש מיועד להריץ בעיקר מערכות הפועלות על-גבי מערכת ההפעלה לינוקס במספר מעבדים בו-זמנית.

מי רוצה מילה באורך 49 סיביות

תומפסון: "המעבד מאפשר עבודה ב-32 סיביות, ב-64 סיביות, ואפילו באורך מילה יוצא דופן של 49 סיביות, שיש לקוחות המבקשים אותה. זו אחת מהתכונות המיוחדות של עולם המערכות המשובצות. מבחינתנו פיתוח קניין רוחני של מעבד הוא מהלך טבעי, מכיוון שאנחנו מספקים בלוקים של קניין רוחני (IP) לתעשיית השבבים, וכיום המעבדים הם חלק בלתי נפרד מהתעשיה. למעשה בכל SoC יש כיום מעבדים".

כלומר אתם מתחרים ב-ARM. מה היתרון שלכם?

"המעבדים צורכים הספק נמוך מ-90mW (כאשר הם ממומשים בגיאומטריה של 28 ננומטר), ולדעתי אנחנו יותר חסכוניים בהספק מחברת ARM, מכיוון שכל מעבדי ARC מבוססים על הרעיון של חסכון באנרגיה. למעשה אנחנו מתחרים בחברות כמו ARM ו-MIPS, ומייעדים את המעבד החדש לשימוש במרכזי נתונים, מעבדי תקשורת, יישומי עיבוד מקבילי, מיחשוב לביש ויישומים משובצים אחרים".

דיאגרמת מלבנים פונקציונלית של ARC HS38
דיאגרמת מלבנים פונקציונלית של ARC HS38

"לכן גם שילבנו בהם יכולות של DSP. התחום היחיד שבו אנחנו לא מתחרים ב-ARM הוא בשוק מעבדי היישומים (Application Processors) בסמארטפונים". לדבריו, החברה מספקת את המעבדים ללקוחות גם בקובץ RTL המאפשר להם לשבץ אותם בכל תהליך ייצור שבבים. היא גם פיתחה אותם באופן שיהיה קל להטמיע אותם בתוך רכיבי FPGA. בחודש הבא (נובמבר) צפויה לצאת ערכת הפיתוח עבור המעבדים החדשים.

פקודות פרטיות של הלקוח

תכונות ייחודיות נוספות של מעבדי ARC HS38 כוללות יכולת איחסון של פקודות ונתונים בנפח של עד 16MB בזיכרון קרוב למעבד (Close Coupled Memory) עבור יישומי זמן-אמת, וכמובן התכונה המאפיינת את כל מעבדי המשפחה: ARC Processor EXtension.

מדובר ביכולת מובנית של המעבדים (בכינוי APEX) המעניקה למשתמשים אפשרות להגדיר פקודות ייחודיות משלהם בתוך סט הפקודות של המעבד. "יכולת APEX נונתנת ללקוחות אפשרות לקשר ישירות למעבד בלוקים משלהם, באמצעות שימוש ב-Verilog או RTL, בלא צורך להשתמש בערוצי קישוריות פנים-שבביים כמו AMBA למשל. להערכתי, כ-60% מהלקוחות שלנו עושים את זה ויכולים להוסיף עד 100 פקודות שונות למעבד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני