Atrenta: "תעשיית השבבים הישראלית מתחרה בתעשייה האירופית"

9 יולי, 2015

חברת סינופסיס דיווחה לאחרונה על רכישת יצרנית פתרונות ה-EDA החלוצית. להערכת מנהל השיווק של Atrenta, פאיוש סנצ'טי, שוק תכנון הסמיקונדקטורס הישראלי גדול כמו השוק האירופי כולו

סינופסיס דיווחה לאחרונה על רכישת יצרנית פתרונות ה-EDA החלוצית. להערכת מנהל השיווק של Atrenta, שוק תכנון הסמיקונדקטורס הישראלי גדול כמו השוק האירופי כולו 

פאיוש סנצ'טי. "ישראל מתחרה באירופה"
פאיוש סנצ'טי. "ישראל מתחרה באירופה"

כנס המשתמשים הישראלי השנתי של חברת Atrenta נערך השבוע בישראל ימים ספורים לאחר שחברת Synopsys דיווחה על עיסקה לרכישת חברת Atrenta. בשוק הסמיקונדקטורס זו ידיעה חשובה מאוד: החברה מתמחה בתחום ה-RTL Signoff. כלומר, אימות התכנון של השבב גם גם בשלבי ה-RTL המוקדמים, שבהם מתבססים על שפת תיאור החומרה (Hardware Description Language) כדי לתאר את ההתנהגות הכוללת של השבב.

תהליך אימות (Signoff) בשלב הזה, באמצעות מוצר הדגל של החברה SpyGlass, מאפשר לקצר את כל השלבים הבאים בתכנון והבאת השבב לייצור, ואפילו לחזות בעיות שהמתכננים ייתקלו בהם בעתיד. סגן נשיא לשיווק עולמי של Atrenta, פאיוש סנצ'טי, נפגש עם Techtime כדי להבהיר ללקוחות בארץ כיצד הם יושפעו מהמיזוג עם סינופסיס.

חמישה לקוחות ישראלים חדשים ברבעון האחרון

פנצ'טי: "המיזוג עם חברת סינופסיס יושלם כנראה בסוף הקיץ, עם קבלת כל האישורים הרגולטוריים. רק אחר-כך נתחיל לעבוד על המיזוג עצמו ועל השילוב של שתי החברות. חשוב להדגיש שאנחנו לא נגביל את מכירות המוצר רק ללקוחות סינופסיס. לא נלך בדרך הזאת. המוצר שלנו הוא מוצר העומד בפני עצמו ואינו תלוי בפלטפורמות ה-EDA שבהן הלקוחות משתמשים. למשל, גם לקוחות של חברות כמו Cadence או Mentor Graphics ימשיכו לקבל מאיתנו את המוצר".

נכנסתם לשוק הישראלי לפני שלוש שנים. מה למדת עליו?

"פעילות השבבים בישראל מאוד אינטנסיבית. השבוע ערכנו את כנס המשתמשים השלישי שלנו, והגיעו אליו 100 אנשים. זהו הכנס הגדול ביותר שלנו עד היום, והוא ממחיש את הצמיחה בפעילות בארץ. רק ברבעון האחרון נוספו לנו חמישה לקוחות מקומיים חדשים. השוק הישראלי היה בשבילנו הפתעה נעימה. כיום אנחנו תומכים בכ-25 חברות מקומיות – גם חברות ישראליות וגם מרכזי פיתוח בינלאומיים. לפני שלוש שנים לא הייתי מעלה בדעתי מצב כזה, ואנחנו מאמינים שעוד יש פוטנציאל גדול בשוק הישראלי".

כמה גדול?

"כיום אנחנו מעסיקים חמישה אנשים בישראל: מנהל מכירות אחד (אורי פרקש) וארבעה מהנדסי תמיכה. זהו בערך גודל הצוות שיש לנו בכל יבשת אירופה. כאשר משווים בין אירופה וישראל, השאלה צריכה להיות כמה תוכן תכנוני חדש מיוצר בישראל לעומת אירופה, ומהבחינה הזאת ההבדל אינו גדול. בעינינו, אירופה ויפן הן שוקי EDA גדולים מאוד, אבל הן נמצאות בתחרות עזה מאוד מול ישראל, טאיוואן, קוריאה וסין".

סנצ'טי סרב לומר מי הם לקוחות החברה בארץ, אבל ניתן לציין שבכנס היו אנשים מאינטל, ושבמהלכו ניתנו הרצאות לקוח מטעם ברודקום, סרגון, ו-SatixFy.

כנס המשתמשים של אטרנטה, השבוע בדן אכדיה בהרצליה
כנס המשתמשים של אטרנטה, השבוע בדן אכדיה בהרצליה
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני