גילת השיקה את X-Architecture: גישה מבוססת SDN לניהול רשתות תקשורת לווייניות

28 אוקטובר, 2015

הארכיטקטורה החדשה של גילת מבוססת SDN ותשתיות ענן, ומאפשרת למפעילי לוויין לתמוך דינמית ומנקודה אחת בריבוי רשתות ניידות ונייחות, ובמודלים עסקיים שונים

הארכיטקטורה החדשה של גילת מבוססת SDN ותשתיות ענן, ומאפשרת למפעילי לוויין לתמוך דינמית ומנקודה אחת בריבוי רשתות ניידות ונייחות, ובמודלים עסקיים שונים

GILAT-NEW

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat), מפתח-תקווה השיקה ארכיטקטורת ניהול רשתות מהפכנית חדשה בשם X-Architecture, לניהול רשתות תקשורת בפס רחב המבוססות על לוויינים (HighThroughput Satellites). היא מיועדת לנהל רשתות המבוססות על מערכות התקשורת SkyEdge II-c של החברה, ומספקת יכולת ניהול מבוזרות הנשענות על תשתיות ענן ועל טכנולוגיות SDN – Software-Defined Networking.

היא מאפשרת לרשתות מכל גודל הפועלות באינטרנט לווייני מסורתי (Wide beam) או אינטרנט בלוויין פס רחב (HTS), לספק שירותים מנוהלים על-בסיס רשת מארחת או וירטואלית. ה-X-Architecture תוכננה לתמיכה בשירותים בזמן אמת (on-demand) דינמיים, המאפשרים לספקים להרחיב או להתאים את השירות לשינויים בדרישה.

בין השאר, ניתן לנהל את רוחב פס באמצעות הענן, באופן התומך הן במפעילי מובייל והן במפעילי רשתות וירטואליות (VNOs) בלוויינים מרובי אלומות (HTS). כך למשל, המפעיל יכול לנצל את ההבדלים בשעות השיא בין צרכנים ארגוניים וצרכנים פרטיים של הרשת הלוויינית, כדי לספק לכל אחד מהם יותר רוחב פס על-ידי הקצאה דינמית.

GILAT-HARDWARE

החברה מסרה שהארכיטקטורה החדשה מאפשרת למפעיל הלוויין לרכז את משאבי המחשוב בענן ולבזר את ציוד הרדיו הלווייני באתרים. היא ניתנת לשליטה דרך מערכת הניהול הגלובלית של גילת, TotalNMS. הפתרון החדש מצמצם את עלות הבעלות הכוללת וכולל הכנה לטכנולוגיות SDN/NFV עתידיות. ארכיטקטורת X-Architecture מרחיבה את סוג השירותים שמפעילי הלוויין יכולים לספק ללקוחות, דוגמת גישה לפס רחב, התקנה מהירה של תאים סלולריים 4G/LTE, הקמת רשתות וירטואליות ארגוניות מבוססות חומרה או תוכנה וכן תמיכה בתקשורת בתנועה עבור מטוסים, כלי שיט ורכבות.

היו"ר והמנכ"ל הזמני של גילת, דב בהרב, אמר שהחברה מאמינה שארכיטקטורת X-Architecture היא כיום הפלטפורמה היחידה בשוק שיכולה לתת מענה מלא לשירותי אינטרנט לווייני בפס רחב."היא כבר הוכיחה הצלחות ראשונות בעסקאות גדולות עם מפעילי לוויין מובילים באירופה, בסין ובאמריקה הלטינית. טכנולוגיית X-Architecture עבור SkyEdge II-c תושק בביתן J2 של גילת בכנס הלוויינות בבייג'ינג, סין, שיתקיים ב-28-30 באוקטובר, ובכנס AfricaCom בקייפ-טאון ב-17-19 בנובמבר 2015.

חברת גילת רשתות לוויין נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-163 מיליון דולר. מכירותיה במחצית הראשונה של 2015 הסתכמו בכ-89.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-105 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014. החברה דיווחה על הפסד של כ-14.7 מיליון דולר במחצית 2015, בהשוואה להפסד של כ-4 מיליון דולר במחצית 2014.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured