אלביט תספק לשווייץ מל"טי הרמס ב-200 מיליון דולר

26 נובמבר, 2015

המל"ט הרמס 900 של אלביט גבר על המל"ט סופר הרון של התעשייה האווירית. במקור נאמד היקף הפרוייקט בכ-280 מיליון דולר

המל"ט הרמס 900 של אלביט גבר על המל"ט סופר הרון של התעשייה האווירית. במקור נאמד היקף הפרוייקט בכ-280 מיליון דולר

ניסויי הטיסה של הרמס 900 בשווייץ
ניסויי הטיסה של הרמס 900 בשווייץ

חברת אלביט מערכות (Elbit) זכתה בחוזה של משרד ההגנה השווייצרי (Suiss Federal Department of Defence, Civil Protection and Sport) בהיקף של כ-200 מיליון דולר, לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"טים) מסוג Hermes 900. החוזה כולל גם אספקת מערכות יבשתיות לשליטה, בקרה ותקשורת. החוזה יבוצע במשך ארבע שנים.

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר ששווייץ הינה שוק חשוב מאוד של אלביט מערכות. "הבחירה של משרד ההגנה השוויצרי מעידה על בשלות המערכות, ואנחנו מקווים שהפרוייקט הזה יסלול את הדרך לפרוייקטים נוספים בשווייץ ובעולם".

הזכייה באה בהמשך להודעת משרד ההגנה השוויצרי מחודש יוני 2014, בדבר בחירתה של אלביט מערכות כספק המועדף לתוכנית מל"טי המודיעין ADS 15. העיכוב במתן ההזמנה נובע מהצורך של שווייץ לקבל אישור מהפרלמנט לתקציב הביטחון 2015. בהודעה מאמצע 2014 נאמד היקף החוזה בכ-280 מיליון דולר. מכאן שנראה שהשווייצרים ניהלו מו"מ קשוח בשנה האחרונה והצליחו להוריד את המחיר.

מדובר בפרוייקט שבו שתי המתחרות העיקריות היו מישראל: אלביט והתעשייה האווירית. למעשה, שווייץ החליטה לעבור לשימוש במל"טים גדולים המספקים זמן שהייה גדול, בעלי טווח טיסה גדול ועמידות גבוהה בכל תנאי מזג האוויר. התוכנית נועדה להחליף את תוכנית המל"טים הקיימת, ADS 95, שהחלה בשנת 2001 ותגיע לסוף תקופת הפעילות שלה בשנת 2020. היא התבססה על פלטפורמת Ranger של התעשייה האווירית.

HERMES-SWISS

כאשר משרד ההגנה השווייצרי פירסם את המכרז, עברו את שלב ההערכה המקדמית רק שני המתחרים מישראל: הרמס של אלביט והמל"ט Super Heron של התעשייה האווירית. משרד ההגנה השווייצרי מסר שבתחרות הביצועים בין שני המל"טים האלה, "נתן המל"ט של אלביט נתן תוצאה כללית טובה יותר בשיקלול כל הפרמטרים שניבדקו".

המל"ט הרמס 900 יכול לשהות באוויר במשך 36 שעות ברציפות ולהגיע לגובה של עד 30 אלף רגל. הוא בעל יכולת נשיאה של מטענים במשקל של עד 350 ק"ג, ולבצע החלפה מהירה בין מטעדים שונים. יש לו יכולת המראה ונחיתה אוטונומיים ויכולת הפעלה מקרון שליטה ובקרה אוניברסלי (UGCS) המאפשר לבצע משימות משולבות ביחד עם מל"טים אחרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית