סיוה משיקה את מעבד אותות חדש לסמארטפונים מדור 5

20 יולי, 2016

ספקית טכנולוגיות העיבוד והקישוריות מהרצליה תציג את מעבד האותות החדש CEVA-X2 המיועד לסמארטפונים מדור 4.5 ו-5 ומכשירים לבישים. לאחרונה התפרסם כי אפל תשלב רכיבים של סיוה באייפון 7

ספקית טכנולוגיות העיבוד והקישוריות מהרצליה תציג את מעבד האותות החדש, CEVA-X2, המיועד לסמארטפונים מדור 4.5 ו-5 ומכשירים לבישים. לאחרונה התפרסם כי אפל תשלב רכיבים של סיוה באייפון 7

03-07-16---CEVA-X2-Architecture-final-v3-1000pixels
דיארגרמה של המעבד החדש של סיוה

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה תשיק את מעבד האותות CEVA-X2 שפיתחה, המיועד לסמארטפונים מדור 4.5 ו-5 ומכשירים לבישים. המעבד החדש יוצג בכנס המובייל והמכשירים הלבישים של חברת המחקר האמריקנית לינלי גרופ (linely group) שיפתח ב-26 ביולי בקליפורניה.

המעבד החדש של סיוה תוכנן ליישומים מורכבים כתקשורת סלולרית מדור 5. על פי נתוני היצרנית, המעבד החדש מאפשר ניצול יעיל יותר ב-30%-65% של שטח החומרה כמו גם שיפור של 10%-25% ביעילות ההספק של מכשירים בהשוואה לדגם הקודם מהסדרה, ה-CEVA-X4. המעבד החדש של סיוה מתאים לתקני תקשורת שונים, כולל IEEE 802.15.4g, ZigBee, Thread ו-PLC.

מנהל חטיבת התקשורת האלחוטית של סיוה מיכאל בוקאיה ציין כי "מעבד האותות החדש שלנו מיועד לחברות המפתחות שבבי תקשורת עבור מכשירי דור 4.5 ודור 5, ומאפשר התמודדות עם אתגרים כמו PHY control, זאת בנוסף ליכולת להריץ יישומים מתקדמים ומורכבים ביעילות מקסימלית במונחי ביצועים וצריכת הספק".

"לסיוה מסורת ארוכה ומוצלחת בתחום מעבדי האותות הדיגיטליים למכשירי דור 4, והיא סיפקה את הטכנולוגיה למכשיר הראשון בדור 4 שהושק בארה"ב ב-2010", אמר האנליסט הראשי של לינלי גרופ, לינלי גוונאפ. "במשך השנים, התקדמה סיוה בהתמדה ביכולותיה באמצעות הוספת מעבדי אותות ייחודיים ומאיצי חומרה ותוכנה המשפרים את רמות הביצועים ומקצרים את זמני הפיתוח של לקוחותיה. סיוה ממוצבת כיום היטב עם סל טכנולוגיות מתקדם המיועד למוצרי IoT, סמארטפונים ומוצרים נוספים בדור 4.5 ו-5".

דריסת רגל בקודש הקודשים של תעשיית המובייל

לאחרונה פרסמנו כי רכיבים מתוצרת סיוה הישראלית ישולבו במכשיר האייפון 7. סיוה זכת בדריסת רגל בקודש הקודשים של תעשיית המובייל בזכות שיתוף הפעולה שלה עם אינטל – המודם של אינטל עבור רשתות LTE מבוסס על מעבד Baseband של חברת CEVA (ככל הנראה גרסה של CEVA-XC320), המעניק למכשירים סלולריים יכולת להוריד מידע בקצב של עד 300Mbps. הוא מעניק למודם יכולת קישוריות אל שישה תקני תקשורת נפרדים, בהם: LTE-FDD, LTE-TDD, EDGE, HSPA+ ו-TD-SCDMA הסיני.

בנוסף לזכייה בתואר הנכסף של ספקית רכיסים לסמרטפון מתהדרת סיוה בשלל שיתופי פעולה מרישמים עם חברות מובילות כסמסונג, גוגל ו-LG. החברה לוטשת עיניים לתחומים חדשים ולוהטים כתחום הרכב החכם אליו היא מקווה לחדור בזכות מעבדי הראייה המלאכותית שלה.

סיוה הישראלית נסחרת ב-NASDAQ על פי שווי שוק של 642 מיליון דולרים. תחזיות חיוביות לעתיד, ביצועים מסחריים טובים ושיתופי פעולה מסקרנים מובילים לעלייה מרשימה של מניות החברה בחודשים האחרונים, עלייה שאנליסטים רבים סבורים שאיננה צפויה להיבלם בקרוב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , רכיבים , תקשורת אלחוטית