שוק החיישנים שובר שיאי מכירות, אך השחיקה במחירים פוגעת בצמיחה

22 יולי, 2016

שוק החיישנים רותח – הביקוש הגובר לחיישנים זולים לנוכח הגידול בייצור מוצרי IoT מביא לגידול דו-ספרתי במכירות. הירידה במחירים מעיבה מעט על האופטימיות בתעשייה ופוגמת בנתוני הצמיחה

שוק החיישנים רותח – הביקוש הגובר לחיישנים זולים לנוכח הגידול בייצור מוצרי IoT מביא לגידול דו-ספרתי במכירות. הירידה במחירים מעיבה מעט על האופטימיות בתעשייה ופוגמת בנתוני הצמיחה.  

unnamedלכאורה, היו אמורים יצרני החיישנים לנוח על זרי הדפנה -הביקוש לחיישנים זולים וזמינים הולך וגובר, והצמיחה המהירה של האינטרנט של הדברים (IoT) צפויה לשמר את המגמה החיובית בשוק. עם זאת הנתונים החיוביים אינם מתרגמים לכדי צמיחה משמעותית של התחום. הסיבה לפער הגדול בין נתוני המכירות החיוביים כל כך, לבין הצמיחה המאכזבת נעוץ בירידה החדה במחיר הממוצע. מחירם של מדי תאוצה, שבבי גירוסקופ ומגנומטרים ומוצרים דומים צונחים, ובולמים את הגידול בתחום.

דוח שנתי שפרסמה לאחרונה חברת המחקר המובילה IC Insgihts מראה כי מכירות החיישנים צפויות לעלות בשיעור שנתי משוקלל (CAGR) של 5.3% בין השנים 2015-2010, בהשוואה לקצב של 8.9% ב-5 השנים הקודמות., כמות המוצרים שימכרו צפויה לעלות בשיעור שנתי משוקלל של 12.4% ב-5 השנים הקרובות, ירידה משמעותית מקצב הגידול המסחרר של 20.5% שנרשם בתקופה שבין 2010-2015, אך ללא ספק נתון מרשים כשלעצמו.

למרות הגידול המאכזב של 1% בלבד במכירות החיישנים בשנת 2015, שוק החיישנים צפוי לסיים את העשור הנוכחי במגמת צמיחה רציפה. כיום עומדות המכירות על 6.4$ מיליארד, והצפי הוא שבשנת 2020 הן יעמדו על 8.3$ מיליארד. מספר החיישנים שנמכרו עולה בעקביות מדי שנה מזה למעלה מעשור. אפילו בשנים הקשות של המשבר הכלכלי הגדול ב-2008-2009 עלה מספר היחידות שנמכרו ב-9%, בעוד שהרווחים מהמכירה ירדו ב-3%. האנליסטים של IC Insights צופים כי מספר החיישנים שימכרו צפוי להמשיך ולעלות ב-5 השנים הקרובות, לשיא של 28.9 מיליארד יחידות ב-2020.

עם זאת, התחרות העזה בין היצרנים בתחום החיישנים מוביל לירידת מחירים משמעותית – המחיר הממוצע לחיישן ירד מ-0.66$ ליחידה בשנת 2010 למחיר של 0.40$ ליחידה בשנת 2015. הביקוש הגובר לחיישנים זולים שישולבו במוצרים מגוונים בתחום ה-IoT כביגוד חכם צפוי להוביל להמשך ההוזלה במחיר הממוצע לחיישן. האנליסטים של IC Insights צופים כי מחיר היחידה הממוצע צפוי לרדת בשיעור שנתי משוקלל של 6.3% בחמשת השנים הקרובות ל-0.29%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק