Noveto הישראלית מצטרפת לאוטוסטרדה של דיימלר

24 יולי, 2016

נובטו הישראלית נבחרה למיזם בזכות מערכת השמע האישית שלה (SPS) אשר משתמשת בחיישנים על-מנת ליצור סביבת האזנה אישית ממוקדת. קונצרן דיימלר הגרמני מנסה להפוך את שטוטגרט ל"עמק הסיליקון של הניידות"

נובטו הישראלית נבחרה למיזם בזכות מערכת השמע האישית שלה (SPS) אשר משתמשת בחיישנים על מנת ליצור סביבת האזנה אישית ממוקדת. קונצרן דיימלר הגרמני מנסה להפוך את שטוטגרט ל"עמק הסיליקון של הניידות".

HowItWorks
איור הממחיש את הטכנולוגיה הייחודית של Noveto Systems

בשבוע שעבר דיווחנו בטק-טיים על הצטרפותה של ארגוס הישראלית למיזם "אוטוסטרדת ההייטק" של קונצרן דיימלר הגרמני. כעת מסתבר כי בין שלוש החברות הראשונות שנבחרו לפרויקט השאפתני של דאימלר מצויה חברה ישראלית נוספת – Noveto. "אוטוסטרדת הסטארט-אפ" של דאימלר היא מיזם שאפתני במסגרתו מקים הקונצרן קמפוס מחקרי וסדנה תעשייתית משוכללת בשטוטגארט, זאת לצד תמיכה כלכלית וטכנית בחברות הייטק צעירות אשר מפתחות מוצרים בתחום הניידות והרכב.

נובטו סיסטמס (Noveto Systems) מפתח תקווה עוסקת בפיתוח טכנולוגיות אודיו מתקדמות. במוקד העיסוק של החברה עומדות מערכות קול פרטיות (Private Sound), כלומר, מערכות שמע חדשניות אשר משדרות תוכן ייחודי לכל משתמש. המערכות מתבססות על חיישנים מתקדמים אשר מאתרים באופן אוטומטי את המשתמש ומפעילים עם הזיהוי פרופיל משתמש מוגדר מראש. המערכת של נובטו מסוגלת לנווט ולמקד את התוכן האקוסטי בו מעוניין המשתמש (על פי הגדרות הפרופיל שלו או פקודות פרטניות) הישר לאוזניים של המשתמש – זאת מבלי להזדקק לאוזניה או ציוד אחר, באמצעות שימוש במעבד אותות דיגיטאלי(DSP) ייחודי. יתרון משמעותי של מערכות השמע הפרטיות של נובטו הוא היכולת שלהן לשדר "ערוצים" מרובים – כלומר לשדר בו זמנית לכמה וכמה משתמשים, כאשר כל אחד מהם מקבל תוכן שונה ומותאם אישית ישירות לאוזן. כמו כן, המערכת של נובטו מאפשרת שליטה באמצעות מחוות.

המערכות שמפתחת נובטו שואפות לשנות מהיסוד את הדרך שבה אנו צורכים אודיו ברכב – חסל סדר ריבים על מוזיקה או תחנות רדיו בעת נסיעה. יותר מכך, השידור האישי הישר לאוזן של המאזין צפוי לפר דרמטית את איכות ההאזנה, מבלי לסכן את המאזין בבידודו מהסביבה כפי שקורה בעת שימוש באוזניות למשל. החזון של נובנטו משתלב בחזון הרחב של דאימלר לאתר ולעודד חברות אשר מנסות לקדם את חוויות הנהיגה ונסיעה.

"נובטו גאה להצטרף לקבוצה מצומצמת ומעולה של חברות טכנולוגיה. אנחנו מודים לקונצרן דאימלר על שיצר פרויקט מדהים זה. "אוטוסטרדת הסטארט-אפ מנכיחה את הצורך במהפכה מתמדת בתחום הרכב בימים בהם אנו עומדים בפתחו של עידן ניידות חדש" אמר תומר שני, מייסד ומנהל התפעלו נובטו. "נובטו מחוייבת לשינוי מהפכני של האופן בו אנו צורכים אודיו בנסיעה. אנחנו מאמינים שצריכת קול צריכה להיות חוויה טבעית ופשוטה – בין אם מדובר בהאזנה למוזיקה או לדיווחי תנועה. זה הרעיון שעומד מאחורי מערכת האודיו האישית שלנו Sowlo."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , DSP , IOT , חדשות