צ'ק פוינט מנמיכה ציפיות על רקע שינוי באסטרטגיית המכירות

27 יולי, 2016

לאחר פרסומו של דו"ח רווח חיובי, חברת אבטחת הסייבר מורידה את תחזיות הרווח שלה להמשך השנה. הסיבה – שינוי באסטרטגיית המכירות

לאחר פרסומו של דו"ח רווח חיובי, חברת אבטחת הסייבר מורידה את תחזיות הרווח שלה להמשך השנה. הסיבה – שינוי באסטרטגיית המכירות

opk_check-point_logo_horizontalאמש פרסמה ספקית פתרונות האבטחה צ'ק פוינט את דוח הרווח של לרבעון השני. העלייה הנאה של 7% בהכנסות ל-423 מיליון דולר שנרשמה ברבעון השני מהווה רוח גבית לחברת התוכנה הישראלית. עם זאת, השווקים התמקדו דווקא בתחזיות לעתיד, ואלה היו וורודות פחות. צ'ק פוינט הורידה את תחזיות הרווח שלה לרבעונים הבאים, זאת על רקע שינוי באסטרטגיית המכירות – החברה עוברת ממכירה של מוצרים בודדים להפצת מינויים לחבילות אבטחה הכוללת מספר תוכנות שנמכרו עד היום בנפרד. החברה צופה שבעקבות המהלך, מבנה ההכנסות שלה ישתנה, לנוכח העובדה כי ההכנסה מחבילות התוכנה שתמכור יתפרס על פני תקופה ארוכה יותר.

מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל סוויד אמר כי "המעבר (למינויים) מתבצע מהר מכפי שצפינו". בשיחת וועידה עם משקיעים שנערכה לאחר פרסומו של דוח הרווח אמש פירט סוויד כי למעלה ממחצית מהלקוחות כבר עברו מרכישה של תוכנות בודדות לרכישה של מינוי לחבילת תוכנות אבטחה. סוויד העריך כי רווחים בהיקף של 8-10 מיליון דולר יוסטו מהרבעון השלישי לשנה הבאה (2017). מנכ"ל צ'ק פוינט העריך כי השפעת המהלך המתמשך על הרבעון השני הייתה בהיקף של כ-6 מיליון דולר.

לתחזית הרווחים המקוצצת הייתה השפעה שלילית על ביצועיה של מניית צ'ק פוינט בנאסד"ק. מניות החברה הנסחרת לפי שווי שוק של 14.4 מיליארד דולר ירדו בכ-5% בשעות שלאחר פרסום התחזית המעודכנת והמקוצצת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , דוחות רווח , הכרזות , חדשות , שיווק והפצה