הברק מכה פעמיים: DSPG נכנסה לסמארטפון הדגל השני של סמסונג,Galaxy Note 7

28 אוגוסט, 2016

לאחר שהתברג לתוך ה-Galaxy S7 בתחילת השנה, שולב רכיב העיבוד הקולי HDClear של DSPG מהרצליה בתוך מכשיר הדגל הסופר-חדש של סמסונג, Galaxy Note 7

לאחר שהתברג לתוך ה-Galaxy S7 בתחילת השנה, שולב רכיב העיבוד הקולי HDClear של DSPG בתוך מכשיר הדגל החדש של סמסונג, Galaxy Note 7

Galaxy Note 7 במבט מבחוץ
Galaxy Note 7 במבט מבחוץ

חברת DSPG מהרצליה הצליחה להכניס את שבב ההפעלה הקולית (HDClear) החדש שלה, בסדרה DBMD4, לתוך סמארטפון הדגל החדש של חברת סמסונג, Galaxy Note 7. מדובר בפעם השנייה בה היא נכנסת לסמארטפון דגל של החברה ובפעם השלישית שבה סמסונג סומכת עליה בהוצאת מוצר דגל מתקדם.

המסקנה: בשקט בשקט מרחיבה חברת DSPG מהרצליה את טביעת הרגל שלה בשוק הסמארטפונים, והקשרים עם סמסונג מתחילים לקבל צביון של שותפות ארוכת טווח.

מדובר בברית חדשה: בחודש בנובמבר 2015 התברר שהשעון החכם של חברת סמסונג, מדגם Gear S2 smartwatch, כולל את שבב עיבוד האותות (חשיפת Techtime). לפני כחצי שנה התברר ששבב ההפעלה הקולית (HDClear) החדש של חברת DSPG, בשם DBMD4, שולב בסמארטפון Galaxy S7 שיצא בתחילת 2016 לשוק, והיה אחד מהסמארטפונים של סמסונג קיבלו את המחמאות הרבות ביותר בעיתונות המקצועית.

מבחינת DSPG מדובר בהצלחה אדירה: זהו לא רק מכשיר הדגל של אחת מיצרניות הסמארטפונים החשובות בעולם, אלא של-Techtime נודע שהוא מוטמע בגירסה החשובה ביותר של המכשיר. חברת סמסונג החליטה לייצר את הסמארטפון בשני דגמים מרכזיים: אחד המבוסס על מעבד של קואלקום להפצה בארה"ב, יפן וסין, והשני שיכיל מעבד שלה עצמה, לשאר העולם. המעבד של DSPG נבחר להיות בדגם המכיל את המעבד של קואלקום.

מכשיר Galaxy Note 7 פרוש לאחר שפורק על-ידי ifixit
מכשיר Galaxy Note 7 פרוש לאחר שפורק על-ידי ifixit

לדבר באוויר ולכתוב מתחת למים

כעת, מבלי שאף אחת מהחברות הכריזה על כך, מתברר ששבב העיבוד הקולי נכנס למוצר דגל נוסף של החברה: Samsung Galaxy Note 7. המכשיר מגיע עם צג AMOLED בגודל של 5.7 אינטש, תמיכה בשידור תכני וידאו באיכות HDR. הוא מבוסס על מעבד Qualcomm Snapdragon 820, מעבד גרפי Adreno 530 GPU וזיכרון RAM בנפח של 4GB וזיכרון כולל בנפח של 64GB. הטלפון מספק יישומי אבטחה כמו זיהוי ביומטרי באמצעות סריקת קרנית העין ועמידה בתקן הרטיבות והסביבה IP68.

אפילו הסטילוס (S-Pen) בטלפון מוגן מרטיבות, ופירוש הדבר שמקרה הצורך ניתן להשתמש בו לביצוע רשימות גם מתחת למים. לפני מספר ימים ניגש אתר ההנדסה iFixit למשימה העדינה של פירוק הסמארטפון Galaxy Note 7. לאחר עבודה מייגעת הוא הגיע לכרטיס הראשי של הטלפון, שהוא כרטיס דו-צדי.

ליבת המכשיר מצוייה בצדו העליון, שבו מצוי מעבד Snapdragon 820 של קואלקום, מתחת לזיכרון 4GB של סמסונג (ריבוע אדום בתמונה למטה), זיכרון פלאש של סמסונג בנפח של 64GB (כתום), מודול אלחוטי של אוואגו (צהוב), בקר NFC של NXP (ירוק), שני מודולי RF של Qorvo (תכלת), מודול אלחוטי של Murata (סגול), ופינת האודיו (כחול) המכילה שני שבבים: מפענח WCD9335 של קואלקום והמעבד הקולי DBMD4 של חברת DSPG.

מבט על צידו העלי של לוח האם המרכזי
מבט על צידו העלי של לוח האם המרכזי

רכיב העיבוד הקולי DBMD4 מופיע בתצורה קטנה במיוחד של 2.1X1.8 מ"מ, במטרה שיהיה קל לשלב אותו בעלי משאבי נדל"ן מצומצמים, דוגמת סמארטפונים, אבזרים לבישים ומוצרי IoT. הוא מבוסס על מעבד DSP מיתכנת, מערכת בקרת הספק, פונקציית היכון תמידית ואלגוריתם המספק עיבוד מדוייק של הוראות קוליות גם בסביבה רוויית רעשים.

הרכיב תומך במיקרופונים אנלוגיים ודיגיטליים ומופיע עם חליפת פיתוח מלאה למכשירים מבוססי אנדרואיד. השבב מבוסס על ממשקי ההפעלה Sensory TrulyHandsfree ו-Google Hotword ומשחרר את המעבד המרכזי מהצורך לבצע את משימות הקול והאודיו.

המנייה של DSPG דוהרת

מניית DSPG בנסד"ק בששת החודשים האחרונים
מניית DSPG בנסד"ק בששת החודשים האחרונים

למעשה, מדובר שלושה זכיות ברצף של DSPG במכשירי דגל חדשים של חברת סמסונג. כמעט אפשר לראות בכך סימנים להיווצרותה של שותפות ארוכת טווח, או לפחות הבעת אמון של סמסונג במוצר של DSPG. יכול להיות שהדבר הזה עומד מאחורי התנודות האחרונות במנייה של חברת DSPG בנסד"ק.

בחודש פברואר מניית החברה נסחרה במחיר של כ-8.1 דולר. בתחילת מרץ נודע על כניסתה לגלאקסי של סמסונג, ומאז היא נמצאת בעלייה הדרגתית ואיטית, עד למחיר של 12 דולר למנייה השובע, המעניק לחברה שווי שוק של כ-267 מיליון דולר. במידה והשת"פ עם סמסונג הוא זה שדוחף את המנייה, המסקנה היא שהמשקיעים מתחלים להסתכל על השווקים החדשים של החברה, ולא על השוק הדועך של טלפוני DECT אלחוטיים, הנמצאת בירידה איטית מאוד אך קבועה לאורך השנים האחרונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית