Nano-Dimension מקימה מפעל דיו בנס ציונה

6 ספטמבר, 2016

המפעל החדש, שיוקם על ידי חברת הבת Nano Dimension Technologies Ltd ייצר את הדיו הייחודית שפתחה החברה, ההקמה מהווה עוד צעד בדרך לשיווק מסחרי של מדפסת ה-PCB של החברה

המפעל החדש, שיוקם על ידי חברת הבת Nano Dimension Technologies Ltd ייצר את הדיו הייחודית שפתחה החברה, ההקמה מהווה עוד צעד בדרך לשיווק מסחרי של מדפסת ה-PCB של החברה

ה-DragonFly2020 של Nano Dimension
ה-DragonFly2020 של Nano Dimension

ננו-דיימנשן מנס ציונה הודיע היום כי חברת הבת שלה Nano Dimension Technologies Ltd תפתח מפעל לייצור ה"ננו-דיו" (Nano Ink) הייחודית שפתחה החברה. המפעל החדש ימוקם באותו הבניין בו שוכן מטה החברה בנס ציונה. המפעל החדש ישתרע על פני 2,600 מ"ר ויוכל לספק תמיכה במאות מדפסות.

ההכרזה על הקמת המפעל החדש מהווה צעד משמעותי נוסף בדרך להפצה מסחרית של מדפסת המעגלים האלקטרוניים המודפסים (PCB) של ננו-דימנשן. לאחרונה דיווחנו בטקטיים על כך שמדפסת ה-PCB של החברה DragonFly2020 נכנסה למבחני ביטא בחברה ביטחונית בישראל. הצלחה של הפיילוט צפויה לסלול את הדרך ללקוחות נוספים, בתעשיות הביטחוניות ובכלל. הקמת המפעל, אשר יוכל כאמור לספק תמיכה במאות מדפסות מהווה הערכות קונקרטית לתרחיש חיובי זה.

פריצת דרך בתחום המעגלים המודפסים

ה-DragonFly2020 שפתחה ננו דיימנשן מאפשרת הדפסה ישירה של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת-מימדית. התהליך מבוסס על שימוש בחומרים פולימריים לייצור שכבות הבידוד, ועל דיו המבוסס על ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים החשמליים.

בדרך כלל, תהליך הסינטור של החומר, המתבצע באמצעות קרן לייזר, ותהליך המיצוק של החומר, המתבצע באמצעות חימום, נעשים בנפרד ובמספר מערכות מכניות נפרדות ומורכבות, מה שמסרבל את תהליך ההדפסה. על פי השיטה החדשה של ננו-דיימנשן, שני התהליכים הללו מתבצעים באופן סימולטני ובאותה מערכת, מה שהופך את תהליך ההדפסה למהיר ויעיל יותר, משפר את תפקוד המערכות ומאפשר למזער חלק מהרכיבים. השיטה החדשה אמורה בסופו של דבר גם להוזיל את עלויות ייצור המעגלים.

השילוב בין שני התהליכים מתאפשר הודות למבנה המולקולרי והכימי של ה"ננו דיו" – הדיו הננו-מטרי שפיתחה ננו-דיימנשן. בתהליך החדש, החלקיקים המצויים בדיו המוליך החשמלי, סופגים את קרני האנרגיה שמפיקה המערכת, מה שיוצר חום גבוה אשר גורם להתכת חלקיקי הכסף, ובסופו של דבר נוצרת שכבה מתכתית אחידה. במקביל, הדיו המבודד, המגיב לאור, גם כן סופג את הקרינה שמפיקה מערכת האינטגרציה של המדפסת ומתמצק באופן מידי. לאחר המיצוק, החומר המבודד מציג תכונות של חוזק מכני והתנגדות תרמית גבוהה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות