Autotalks הישראלית משיקה את SECTON, מערך שבבים מאובטח לתקשורת רכב

7 נובמבר, 2016

מערך השבבים המכונה Secton שפותח עבור כלי רכב אוטונומיים, יכול להתאים לכל ארכיטקטורת רכב, ומיוצר בשיתוף עם ענקית השבבים האירופית STMicroelectronics

מערך השבבים המכונה Secton שפותח עבור כלי רכב אוטונומיים, יכול להתאים לכל ארכיטקטורת רכב, ומיוצר בשיתוף עם ענקית השבבים האירופית STMicroelectronics

1
טכנולוגיית V2X מקשרת בין הרכב לסביבתו

אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המספקת מערכות לתקשורת V2X, משיקה מערך שבבים חדש ה-SECTON. בדומה לכל פתרונות ה-V2X (Vehicle-to-Everything) של החברה, תוסף החומרה החדש והמאובטח, המוכן לייצור המוני בעלות אופטימלית, גמיש ובר לכל הארכיטקטורות המשמשות כיום בתעשיית הרכב. SECTON מאפשר אינטגרציה פשוטה בכל CPU מארח חיצוני. SECTON יושק השבוע בתערוכת Electronica 2016 במינכן שבגרמניה.

תקשורת רכב במתכונת V2X היא טכנולוגיית תקשורת הפועלת בכמה מישורים – תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לבין אופנועים (V2M) ובין כלי רכב לבין הולכי רגל (V2P).

SECTON הוא שבב נלווה שמטפל באופן מלא במשימה של אבטחת ה-V2X, ובכך הופך את ה-ECU למשתלם ולקל לתפעול. מהלך זה מאפשר למפתחי אפליקציות להתמקד באמינות האפליקציה במקום בטיפול בעמידות האפליקציה למתקפות סייבר.

המערך החדש משלב בתוכו מודם IEEE 802.11p ממוטב ליישומים תעבורתיים ובטווח תקשורת מורחב, מודול eHSM (Hardware Security Module) V2X בהשהיה נמוכה ביותר (ultra-low-latency) ומנועי וריפקציה cryptoagile. SECTON אף תומך בתקן IEEE 802.11a/b/g/n/ac בכדי לאפשר תקשורת Wi-Fi חיצונית ברוחב פס גבוה עבור שירותי ערך מוסף משלימים דוגמת סינכרון של נתונים, הורדת קבצים בבית ועם הורדת קבצים במהירות גבוהה. בנוסף, לשבב יש תאימות עולמית והוא תומך בתקנים המקובלים בארה"ב, באיחוד האירופי וביפן.

מערך שבבי SECTON, שתוכנן על ידי אוטוטוקס ומיוצר על ידי שותפתה ענקית האלקטרוניקה האירופית STMicroelectronics, עומד בתקני הרכב המחמירים ביותר. לדברי החברה, SECTON הוא הפתרון היחיד בשוק שיכול לפעול בטמפרטורה הגבוהה הנמדדת באנטנות או בסביבות הגג. הרכיבים זמינים כעת. בשבוע שעבר הכירזה שחקנית ישראלית נוספת בתחום הרכב על שיתוף פעולה עם STM האירופית – ואלנס מהוד השרון אשר משלבת ידיים עם ענקית השבבים האירופית בפיתוח טכנולוגית ה-HD-Base הייחודית שלה אשר עשויה לחסוך כ-150 קילוגרמים של חיווט במכוניות חדשות.

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, אמר: "החזון של אוטוטוקס הוא למנוע תאונות ולהציל חיים בדרך לעולם של כלי רכב אוטונומיים. אנו עושים זאת באמצעות אספקה של מערכת V2X בעלות נמוכה וברמת אבטחה גבוהה ליצרני רכב, להתקנה בכל כלי הרכב. עם השקת SECTON, אני מאמין שאנו נמצאים צעד אחד קרוב יותר למימוש החזון הזה".

רקורד מוכח של שיתופי פעולה מוצלחיםautotalks-technology

Autotalks  פועלת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה הוקמה ב-2009 ומעסיקה כ-50 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. Autotalks מגייסת בימים אילו עובדים נוספים. בין המשקיעים בחברה קרנות הון סיכון מישראל, מיפן ומארה"ב, בהן: Magma, Gemini, Liberty Media,,Amiti Ventures ו- Mitsui Global Investment. הטכנולוגיה של החברה מטפלת באתגרי המפתח של V2X: אמינות התקשורת, סייבר-סקיוריטי ודיוק המיקום (Positioning).

ניסיון רב בשיתופי פעולה עם ענקיות בתחום הרכב. בשנת 2015 היא השלימה החברה פרויקט לפיתוח אנטנת גג ליישומי תקשורת ממונעת עבור חברת אאודי הגרמנית. תהליך הפיתוח כלל הכנסת המוצר לייצור המוני. החברה עמדה אז בהצלחה במבחנים ובבדיקות האינטנסיביות אותן דרשה אאודי.

אוטוטוקס חברה באחד מהגופים המובילים בתחום הרכב המקושר: קונסורציום Car-2-Car האירופי אשר הוקם על-ידי 12 יצרניות רכב אירופאיות כדי לפתח ביחד פתרונות מתואמים לתחבורה חכמה עבור השוק האירופי. המטרה היא לקיים תקשורת בין המכוניות לבין עצמן ובין המכוניות לתשתיות הכביש, כדי להפחית את מספר התאונות. בקונסורציום חברות יצרניות הרכב הגדולות באירופה, בהן: אאודי, רנו, ב.מ.וו, פולקסווגן, וולוו, הונדה, MAN ודיימלר. בנוסף אליהן, קיימת בקונסורציום קבוצה גדולה של יצרניות שבבים הנחשבות כחברות נילוות. בהן: רנסאס, NXP, NEC, היטאצ'י, סימנס ועוד.

מערך שבבי SECTON יוצג השבוע (8-11.11.2016) בתערוכת Electronica 2016 במינכן בביתן של STMicroelectronics באולם A5, ביתן .207

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס