NovaSense הישראלית השלימה גיוס סיד של 200,000 דולר

22 ינואר, 2017

החברה אשר מפתחת פתרונות מבוססי חיישנים לעיר החכמה השלימה גיוס סיד של 200,000 דולר. שוק הערים החכמות צפוי לגדול בקצב שנתי ממוצע של כ-20% בשנים הקרובות

חברת הסטארט אפ NovaSens, המפתחת פתרונות מבוססי חיישנים לערים חכמות, השלימה גיוס סיד של 200,000 דולר מקבוצת טרייטק, שיאפשר לה לקדם פיתוחים נוספים של חיישנים מתקדמים המשלבים אבטחת סייבר בתחומי החישה מרחוק (remote sensing) עבור רשויות מוניציפאליות בארץ ובעולם.

NovaSens שהוקמה בסוף 2016 מציגה בימים אלה את הפתרון הראשון בקו מוצרי ה-Sensor IQ לעיר חכמה, שבמרכזו עומד חיישן שמיועד לוויסות תפוסה של מקומות חניה. החיישן מאפשר לעיריות ורשויות מקומיות לקבל בשטחן המוניציפאלי חיווי המציין מקומות חניה פנויים או תפוסים בכל נקודת זמן.

כחלק מהמודל של NovaSens, ניתן לספק את הפתרון באופן תפור לצורכי כל עירייה או רשות מקומית, הכולל את סביבת העבודה הדרושה לצורך היישום ובכלל זאת אפליקציה לסמארטפון וממשק ניהול קל לשימוש. הפתרון של NovaSens יוצג בכנס Muni Expo שייערך השבוע (24-25.1) בגני התערוכה בתל אביב.

בקו מוצרי  ה-Sensor IQ  של החברה נמצאים בפיתוח חיישנים בתחום פינוי מכלי האשפה וניטור רעש. בכוונת NovaSens לפתח בשנה הקרובה קו חיישנים משולבי פתרונות אבטחת סייבר ולהציע פתרונות נוספים מבוססי חיישנים לבקרת פעילויות מוניציפאליות שוטפות נוספות כגון: הצפות מים וביוב, ניטור זיהום אוויר, ובקרת תאורת רחוב.

הסטארט אפ NovaSens הוא spin off של חברת Novalog, העוסקת בקסטומיזציה של מערכות אלקטרוניקה וצברה ניסיון של למעלה מ-6 שנים בפיתוח פתרונות תפורים ללקוחות. בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה כמיליון דולר נוספים במטרה להאיץ את פיתוח קו החיישנים משולבי פתרונות אבטחת סייבר ולהכניסם לשימוש של עיריות ורשויות מקומיות בישראל ובטווח ארוך יותר גם ברחבי העולם.

אריה קליינר, מנכ"ל NovaSens, מסר: "בכוונתנו לספק לרשויות מקומיות פתרונות בתחום הערים החכמות ברמות שונות של קסטומיזציה. NovaSens מאפשרת לכל רשות מוניציפאלית להגדיר תחום מסוים של עיר חכמה ודרישות ספציפיות באותו התחום ולקבל מענה ברמות שונות של תחכום. הרמות השונות יכולות לכלול חיישני מדף בלבד, חיישנים תפורים בלבד או שילוב של חיישני מדף וחיישנים תפורים. כמו כן תוכל NovaSens לספק סביבות עבודה מקיפות לפי דרישת הלקוח, עד לרמתהאפליקציה הנדרשת לסמארטפון וממשק ניהול נוח למנהלי המערכת. חיישני החברה מאפשרים שילוב של אבטחה ברמה FIPS140/2 Level 3 תוך שימוש בטכניקות קריפטוגרפיה ומפתחות פנימיים הן ביחידות הקצה והן בנקודות קבלת המידע".

קליינר סיכם: "פיתוח טכנולוגיות לשימוש ערים חכמות הוא אחד התחומים המרתקים והחמים ביותר בעולם ההיי טק. תחום זה כבר עושה צעדים מרשימים בכמה ערים גדולות בעולם וביניהן ברצלונה, אמסטרדם, סינגפור, שיקאגו וערים גדולות נוספות. על פי מחקר של Research and Market מ-2016, שוק הערים החכמות צפוי לגדול מ-312 מיליארד דולר ב-2015 ל-758 מיליארד דולר בשנת 2020, קצב גידול שנתי ממוצע של כ-19% בין 2015 ל-2020. ל-NovaSens יש פוטנציאל להפוך לשחקן בעל משקל בענף זה בישראל ובהמשך גם בעולם, והצגת הפתרון הראשון לתחום החניה הוא אבן הדרך הראשונה בתהליך זה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , גיוסי הון , חדשות