נאייקס תמשיך ברכישות ומיזוגים כדי להבטיח קצב צמיחה שנתית של 35%

7 נובמבר, 2023

המכירות ברבעון השלישי צמחו בכ-27.8% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו בכ-60.3 מיליון דולר. תספק פתרונות תשלום לטעינת רכב חשמלי. מתכננת לספק אבזרי תשלום IoT בהחכרה, ולהרחיב את שירותי ה-SaaS

המכירות של חברת נאייקס (Nayax), המפתחת פתרונות סליקה ותשלום לבתי עסק, צמחו ברבעון השלישי ב-27.8% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-60.3 מיליון דולר. חברת נאייקס הוקמה בשנת 2005 על-ידי המנכ”ל יאיר נחמד ועל-ידי הטכנולוג הראשי דוד בן אבי. כיום החברה מעסיקה כ-800 עובדים, מפעילה תשעה משרדי בעולם ומנהלת 847,000 אבזרי תשלום. החברה מקושרת לכ-80 מוסדות פיננסיים ומהווה מוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל. היא מציעה פתרונות מלאים לקבלת תשלומים ללא מזומנים ב-50 מטבעות שונים, וכן אבזרי חומרה לביצוע תשלומים, מערכת ניהול ואפליקציית לקוחות.

בחודש יוני 2022 היא רכשה את חברת און טראק (OTI) מראש פינה, המפתחת פתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאוישות, תמורת כ-10 מיליון דולר. נאייקס נסחרת בנסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-2.6 מיליארד שקל. המנכ"ל והיו"ר, יאיר נחמד, אמר שהחברה מקבלת תמיכה ועידוד מהלקוחות ומהשותפים העסקיים שלה. "העסקים הגלובליים של החברה ממשיכים לפעול כסדרם למרות המלחמה, תודות לגיוון מקורות האספקה שלנו, משרדינו הפרוסים בעולם וכמובן בזכות עובדינו המחויבים באופן מלא להמשך הפעילות העסקית".

היעד: סליקת מיליארד דולר ברבעון

לדבריו, במהלך הרבעון החברה השיגה צמיחה של 48% בהכנסות החוזרות, ושיפור בשיעור הרווח הגולמי ל-38%, שנבע בעיקר מהשיפור העקבי בשיעורי הרווחיות ממכירות חומרה, אשר הסתכמו בכ-20.1 מיליון דולר ברבעון. במהלך הרבעון הצטרפו כ-4,000 לקוחות חדשים בפריסה גלובלית לבסיס לקוחות החברה (60,000 לקוחות), ונוספו 50,000 מכשירים מנוהלים ומחוברים (למספר כולל של 874,000 נקודות מחוברות ומנוהלות. החברה דיווחה על צמיחה של 61% בשווי העסקאות הכולל שנסלקו ברבעון, לכ-989 מיליון דולר. בכך החברה מתקרבת ליעד הסטרטגי עליו הכריזה ב-2021: סליקת מיליארד דולר ברבעון.

לפני שבוע החברה הודיעה על הסכם סופי לרכישת חברת Retail Pro International, שהיא מפיצה גלובלית של פתרונות תוכנה לקמעונאים, לפי שווי של 36.5 מיליון דולר. סגירת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של 2023. החברה צופה שמכירותיה בשנת 2023 ישקפו צמיחה שנתית של כ-35%, ויסתכמו בהיקף של כ-235-240 מיליון דולר. בין השאר, היא חתמה עם הסכם עם יצרנית אמריקאית גדולה של מערכות לטעינת רכב חשמלי, שלפיו פתרונות התשלום שלה ישולבו בעמדות טעינה ציבוריות. 

תחנות ציבוריות לטעינת מכוניות

בשיחת הוועידה הסביר נחמד שהחברה צופה ששוק פתרונות הטעינה לרכב חשמלי יוכפל בתוך 5-7 שנים. "זהו שוק מגוון מאוד, עם הרבה מאוד יצרנים ומערכות מסוגים שונים. אנחנו מפתחים כיום פתרונות מכיוונים שונים לנושא הטעינה, שיתאימו לכל השחקנים בשוק. יש כאן פוטנציאל גדול מאוד". במצגת למשקיעים של החברה, היא הגדירה יעד ארוך טווח להמשיך בצמיחה שנתית של 35%, אשר תושג באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות מיזוגים ורכישות. החברה מתכננת לספק אבזרי תשלום IoT בהחכרה, ולהרחיב את שירותי ה-SaaS, במסגרת אסטרטגיה שנועדה להביא אותה לרמת ריווחיות גולמית של 50%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Nayax , מערכות תשלום , נאייקס