הטכנולוגיה של רוקטיק עומדת מאחורי Xcelium של קיידנס

1 מרץ, 2017

הסימולטור Xcelium החדש של חברת קיידנס מצליח לראשונה בתעשייה לבצע בדיקה מקבילית של תכנוני שבבים על-גבי מספר מעבדים בו-זמנית, אודות לטכנולוגיה של חברת רוקטיק הישראלית

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence), השיקה את סימולטור Xcelium, שהוא הדור השלישי של הסימולטור לאימות פונקציונלי והראשון בתעשייה שתומך במיחשוב מקבילי. הסימולטור החדש מחליף את פלטפורמת Incisive הקיימת של החברה. אחד מהחידושים המרכזיים בפלטפורמה החדשה הוא הטמעת הטכנולוגיה הישראלית של חברת Rocketick מרמת-גן שקיידנס רכשה בחודש אפריל 2016.

לדברי המנהל הטכני של קיידנס לתחום האימות (וריפיקציה), פרוטוטיפינג ומימוש באמצעות FPGA לאזור ישראל ודרום אירופה בקיידנס, רן אבינון, הפתרון החדש מאפשר למקבל את תהליך הסימולציה ולהריץ אותו על מספר מעבדים. "כיום תוכנות הסימולציה רצות על מעבד אחד בלבד והדבר אורך זמן רב. המערכת החדשה מאפשרת להריץ את הסימולציה על מספר ליבות עיבוד נפרדות, והדבר מאפשר קיצור משמעותי מאוד, במקרים מסויימים עד פי עשרה, וזו יכולת שלפי ידיעתנו לא קיימת היום בשוק.

קיצור דרמטי של זמני פיתוח שבבים חדשים

מדובר בהבדלים משמעותיים בזמנים: הרצה של בלוקים נפרדים בתוך השבב יכולה להימשך עד כמה שעות, כאשר הרצת סימולציה של תכנון SoC מלא יכולה לקחת עד שבועיים. מכאן שליכולת של Xcelium לקצר את זמן ההרצה פי שלושה, חמישה ובמקרים מסויימים פי עשרה – יש השפעה מהותית על זמני היציאה לשוק של מוצרים חדשים.

מאחורי ההישג עומדת טכנולוגיית RocketSim שחברת Rocketick פיתחה במשך תשע שנים. תכנון שבבים מתבצע בדרך-כלל באמצעות שפת Verilog, שהיא שפת תיאור חומרה (Hardware Description Language) הנפוצה ביותר בתעשייה. בשפה זו מתוארים הקשרים והתלות בין מרכיבי החומרה השונים שמהם בנוי השבב. לאחר התכנון, יש צורך לבצע הדמייה באמצעות מחשב המריץ את התוכנית ומוודא שאין טעויות בתכנון. הקושי העיקרי נעוץ בכך שכאשר מבצעים סימולציה של מספר שערים לוגיים, בכל רגע נתוך יש שער שונה המבצע פעולה, והיא תלויה במצבו של שער אחר – לכן קשה מאוד לחלק מראש את העבודה בין מספר מעבדים נפרדים (או אפילו למחזורי בדיקה נפרדים). רוקטיק מצאה דרך לבצע את זה, ולכן נרכשה על-ידי קיידנס, וכל 25 עובדיה עובדים היום בקיידס (כולל עובדים נוספים שגוייסו אליה).

סדרה של רכישות אסטרטגיות בישראל

חברת קיידנס מסרה שהסימולטור כבר נמצא בשימוש בפרויקטים בתחומי הרכב, האינטרנט של הדברים, הצריכה, השרתים, הגרפיקה והמובייל. הסימולטור מאיץ את מהירות הסימולציה של RTL פי שלושה, Gate-Level פי חמישה ועד פי 10 בהרצות של DFT – Design For Test. הסימולטור תומך בסגנונות תכנון מודרניים ובתקני IEEE, מה שמאפשר למתכננים לממש את השיפורים בביצועים ללא צורך בקידוד מחדש. הוא מבצע תכנון חכם של העבודה: הסימולטור ממפה את קוד מערך בדיקות האימות והתכנון ומפעיל את המנועים המתאימים ביותר, כולל ביצוע בחירה אוטומטית של המספר המיטבי של הליבות להשגת ביצועים מהירים. להערכת חברת קיידנס, הזסימולטור יכול לקצר את זמני הפיתוח במספר שבועות ולעתים אפילו במספר חודשים.

חברת קיידנס היא מהחברות המובילות בתחומי התכנון האלקטרוני ואספקת מודולי IP. כיום היא מעסיקה כ-6,000 עובדים ומרכזה נמצא בסן-חוזה, קליפורניה. פעילות הפיתוח של קיידנס בישראל מבוססת על מספר עיסקאות רכישה שבועו לאורך השנים. בשנת 2005 היא רכשה את Verisity הישראלית תמורת 315 מיליון דולר והפכה אותה לאחד ממרכזי הפיתוח החשובים שלה בתחום האימות (Verification) האוטומטי של תכנונים. בשנת 2014 היא רכשה את Jasper Design Automation, אשר פיתחה כלי אימות ל-IP. באותה שנה היא גרם רכשה את מרכז הפיתוח הישראלי של חברת TranSwitch, אשר פיתח שבבי תקשורת לשוק הצרכני וקניין רוחני עבור השכבה הפיסית, כלומר הקשר הראשון בין כבל התקשורת לבין האבזר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני