חברת המדיטק הישראלית Aidoc גייסה 7 מיליון דולר

27 אפריל, 2017

החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמסייעת לרדיולוגים לפענח צילומי הדמאה כגון CT ו-MRI

חברת המדיטק הישראלית איידוק (Aidoc), המפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית לפענוח צילומי הדמאה רפואיים, השלימה היום סבב גיוס הון בהיקף של 7 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן TLV Partners והשתתפו בו גם קרנות Magma ו-Emerge, שכבר השקיעו בחברה בסבבים קודמים. החברה גייסה מאז הקמתה סכום כולל של 10.5 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של איידוק מסייעת לרופאים לפענח צילומי הדמאה וסריקות כגון רנטגן, CT ו-MRI ולהמודד עם העומס היומיומי הרב שבו מתמודדים כיום רדיולוגים, כאשר בשנים האחרונות מספר צילומי ההדמאה גדל באופן דרמטי בעוד שמספר הרדיולוגים כמעט ולא גדל. המערכת של איידוק מתבססת על אלגוריתמים של למידה עמוקה שסורקים מאגרי נתונים רפואיים גדולים כדי לזהות אנומליות שעשויות ללמד על בעיות שונות בגופו של המטופל.

הפלטפורמה של איידוק מתממשקת לשרתים של בתי החולים ומספקת לרדיולוגים ייעוץ בזמן לפענוח תוצאות צילומי ההדמאה והסריקות וביצוע אבחנות רפואיות. המערכת משלבת את ניתוח הסריקות עם המידע האישי וההיסטוריה הרפואית של המטופל.

איידוק הוקמה ב-2016 על ידי שלושה יוצאי יחידת תלפיות בצה"ל, אלעד וולך, המשמש כמנכ"ל, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר. בחברה שותף גם ד"ר גל יניב, המתמחה ברדיולוגיה.

סמנכ”ל הטכנולוגיות בחברה מיכאל ברגינסקי אמר כי "הרעיון הוא 'לפתוח את העיניים של המכונה'. ברפואה, אתה לא יכול להסתפק בתמונה בלבד, אתה חייב לקבל רמזים מההיסטוריה של הפציינט עם מידע כמו גיל, מין והיסטוריה רפואית, ואנחנו מחשבים הכל לצורך מתן המלצה לרופא".

המנכ"ל וולך הוסיף כי "הבנו שיש כאב אמיתי בשוק הזה. זה כמעט לא ייאמן כמה נדרש מרדיולוגים היום. הם כמו טייסי קרב וצריכים לטפל במאות פציינטים בו זמנית".

שחר צפריר, שותף בקרן ההון סיכון מאגמה מסר כי “על אף שחברות רבות מתהדרות בבנייה של מערכות בינה מלאכותית, מייסדי החברה מביאים מומחיות ייחודית בלמידה עמוקה”.

איידוק מתכוונת לעשות שימוש בהון שגויס כדי להרחיב את צוות המחקר והפיתוח ולהגדיל את ההשקעה במערך השיווק. החברה טרם הוציאה לשוק את המוצר שלה ועדיין מבצעת ניסויים קליניים במערכת. בין היתר, החברה מבצעת פיילוט במערכת בשיתוף בית החולים תל השומר.

גם זברה ומדימאץ' הישראליות פועלות בתחום הבינה הרפואית

לאיידוק יש כבר מתחרות בתחום, ובראשם מחשב העל של IBM, Watson, שגם כן עושה שימוש ביכולות של מחשוב-על וניתוח ביג דאטה כדי לפתח כלי דיאגנוסטיקה. באחרונה אף הודיעה חטיבת Watson Health על שיתוף פעולה עם חברת MedyMatch Technology הישראלית, שבמסגרתו תשלב IBM את האלגוריתמים החכמים של מדימאטץ' לפיתוח כלי אבחון לרופאים בחדרי מיון כדי לזהות דימומים בלתי נראים במוח.

עם זאת, אופן הפעולה של כלי האבחון של ווטסון והמערכת של איידוק שונה במהותו. בריאיון לפורטל הטכנולוגיה TechCrunch ציין מנכ"ל איידוק וולך כי "IBM רוצה לבצע את כל תהליך האבחון, כלומר לפענח את הבדיקות מקצה לקצה. כדי לעשות זאת, עליך להתמקד בטווח פתולוגי מצומצם יותר." איידוק מציעים כלי בסיסי יותר, המהווה כלי עזר עבור הרדיולוג, שבסופו של דבר מבצע את האבחון בעצמו. "אנחנו הבנו שכדי לחולל שינוי משמעותי אין די בהתמקדות בפתולוגיה אחת או שתיים. אנחנו מציעים כלי מקיף הרבה יותר ופיתחנו טכנולוגיית למידה עמוק שמסוגלת לאתר אנומליות ברמה גבוהה יותר."

חברה נוספת הפועלת בתחום הבינה המלאכותית הרפואית היא זברה (Zebra) הישראלית, שפיתחה מערכת המאפשרת לחוקרים לפתח במהירות אלגוריתמים חדשים להדמאה רפואית תוך שימוש בבסיס נתונים גדול מאוד ובעוצמת מיחשוב זמינה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , גיוסי הון , טכנולוגיות מידע , מכשור רפואי