אקזיט: GeneSort נמכרת ל-AID Partners תמורת 23 מיליון דולר

9 מאי, 2017

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה ריצוף גנטי המסייעת לזהות מוטציות המובילות לסרטן ולהתאים אישית טיפולים ייעודיים לחולים

אקזיט בתחום המדי-טק. חברת האבחון הרפואי GeneSort, שפיתחה טכנולוגיה למיפוי גנטי המזהה מוטציות העשויות להוביל לסוגים שונים של סרטן, הודיעה היום כי היא נרכשה על ידי קרן ההשקעות AID Partners מהונג קונג תמורת 23 מיליון דולר. המשקיעה הגדולה של החברה היא קרן סינגולריטים של משה חוגג, אשר השקיעה בחברה כ-2.2 מיליון דולר.

הרכישה תספק לחברה הישראלית משאבים ותמיכה נוספת במטרה להתרחב לדרום מזרח אסיה ולשווקים גלובליים אחרים.

GeneSort מתמחה בניתוח גנטי של רקמות עמוקות אשר מאפשר לזהות מוטציות גנטיות ספציפיות הקשורות לסוגים שונים של סרטן ומחלות תורשתיות. תוצאות האבחון של המערכת של GeneSort מאפשר לאונקולוגים להתאים טיפולים ייעודיים בהתאם למוטציות הגנטיות שזוהו אצל המטופל.

ד"ר גיל פוגוזליץ, יו"ר ומנכ"ל החברה: "הרכישה מספקת לנו הזדמנויות לעזור לחולים נוספים בעולם. זהו ציון דרך חשוב עבורנו, וכן אישור לאסטרטגיה שאנחנו פועלים בה. לטכנולוגיה שלנו יש פוטנציאל לעזור למיליוני אנשים ברחבי העולם, כאשר אנו מצפים שהמאמצים הבאים יצליחו לייצר ערך חשוב במאבק נגד הסרטן".

טיפול מותאם אישי בסרטן

המיפוי הגנטי של GeneSort מאפשר התאמה אישית של טיפול תרופתי לחולה הסרטן על פי הפרופיל הגנטי שלו. לכל אדם יש פרופיל גנטי יחודי לו, ולמעשה לכל גידול סרטני ישנו פרופיל גנומי ייחודי לו. עבודות קליניות רבות מצביעות על כך כי שני מטופלים בעלי אבחנה זהה של מחלת סרטן יכולים להגיב באופן שונה לאותה תרופה. לפיכך, פענוח הקוד הגנטי היחודי לכל חולה מאפשרת "לתפור" לכל חולה את הטיפול הנכון בזמן הנכון.

GeneSort משתמשת בטכנולוגיית ריצוף ריצוף במקביל של מיליוני בסיסי DNA אשר במטרה לזהות שינוים גנומיים בגידול הסרטני של המטופל ושינויים על רקע תורשתי. אבחון הפרופיל הגנטי של כל מטופל, המתבצע באמצעות ביופסיה ובדגימת רוק, מאפשר לאונקולוג לתכנן יעיל יותר את אסטרטגיית הטיפול בחולה. הבדיקה של GeneSort עוקבת אחר תקינות 165 גנים הקשורים קלינית להתפתחות הסרטן ויצירת גרורות.

קלווין וו, מייסד ויו"ר AID פרטנרס: "GeneSort פועלת בתחום באמצעות גישות חדשות וחדשניות למאבק בסרטן. טכנולוגיית האבחון שלה יכולה לעזור לצוותים רפואיים לזהות במהירות וביעילות מוטציות גנטיות רלוונטיות, המספקות מיפוי אישי למאבק בסרטן. GeneSort מתמקדת בביקוש הקריטי לסייע במאבק באחת המחלות הנפוצות ביותר על פני כדור הארץ. אנו גאים לצרף את GeneSort למשפחת AID ומצפים להמשך הצמיחה והחדשנות של החברה".

משה חוגג, יו"ר קרן סינגולריטים, שהובילה את הרכישה, אמר "הטכנולוגיה שפיתחה GeneSort שונה מאלה של החברות האחרונות הפועלות בתחום. לטכנולוגיה הזו יש פוטנציאל לא רק בשיפור איכות החיים של אנשים, אלא אפילו בהצלת חייהם. אני שמח שהשקעות חברות סיניות שנעשו בחברות ישראליות נושאות פרי".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מדע , מכשור רפואי